Gaudir UB. Filosofía, Lengua y Literatura

Cinema i filosofia: teories i sistemes dins del setè art - dissabte

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català
dissabte de 10.30h a 12.30h
21/1/2023
25/3/2023
IL3 - Universitat de Barcelona
C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Reflexions sobre pel·lícules carregades de filosofia

A partir d'un grapat d'obres emblemàtiques dels millors directors del setè art, buscarem reflectir les ficcions que ens mostren les seves pel·lícules amb conceptes, idees i propostes de pensadors que pertanyen al cànon de la filosofia. L'objectiu no és un altre que el de desmuntar, si més no, aquesta realitat en la qual tots "ballem cecs i al nostre ritme personal, desunits i desconjuntats".

Farem servir el cinema més filosòfic perquè, indubtablement, les pel·lícules que més temps ens queden gravades a la memòria són aquelles que, a més de proporcionar-nos un cert plaer, ens fan pensar, filosofar, reflexionar i, d'aquesta manera, créixer dins d'un esdevenir continu.

Programa

1. Què és filosofia i què és cinema. Com pot cercar la veritat una pel·lícula, si és una il·lusió?
2. Identitat: la construcció de qui som partint de “Persona” de I. Bergman
3. “F for Fake” d'O. Welles i la qüestió de la il·lusió i l'engany en l'art
4. “Salò o le 120 giornate di Sodoma” de P.P. Pasolini i l'obra del Marquès de Sade
5. L'”Übermansch” nietzschià encarnat en els replicants de Blade Runner, de R. Scott?
6. “Falling Down” de J. Schumacher i les pulsions freudianes
7. La violència (legal/il·legal), “Zabriskie Point” de M. Antonioni i “Die fetten Jahre sind vorbei” de F. Weingartner
8. “The Stanford Prison Experiment” de K.P. Alvarez vist amb les ulleres de Michel Foucault
9. R. Descartes, Plató i d'altres... partint de “Matrix” de les germanes Wachoski
10. S. Zizek, G. Berkeley i companyia amb les continuacions “Matrix Reloaded” i “Matrix Revolutions”

Professorat

Franki Boffi, professor de filosofia i investigador en filosofia contemporània i estudis clàssics a la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)