Gaudir UB. Historia y Antropología

De les armes a les urnes

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

divendres de 11.30h a 13.30h
23/9/2022
25/11/2022
IL3 - Universitat de Barcelona
C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Aquest curs és un repàs a la trajectòria política de deu militants que primer van recórrer a la lluita armada i després la van abandonar per a continuar perseguint els seus objectius polítics des de la legalitat i la participació per vies democràtiques. Homes i dones que van empunyar pistoles o metralletes, van viure en clandestinitat i van sofrir exili, presó i tortures; que van viure una segona etapa política pública activa.

En aquest curs es narraran les principals accions armades, les seves fugides o segrestos i s'analitzarà el context en el qual van desenvolupar les seves accions i així com el seu programa polític parlamentari. Militants destacats i inoblidables del segle XX, molts d'ells, encara vius i actius políticament.

1. Juan García Oliver (Espanya, 1901-Mèxic 1980)
2. Yasir Arafat (Egipte, 1929-Francia, 2004)
3. José Mujica (Uruguai, 1935)
4. Winnie Mandela (Sudàfrica, 1936-2018)
5. Dilma Vana Rousseff (Brasil, 1947)
6. Bobby Sands (Irlanda 1954-1981)
7. Arnaldo Otegi (Espanya-Euskadi, 1958)
8. Álvaro García Linera (Bolivia, 1962)
9. Pholan Devi (India, 1963-2001)
10. Judith Simanca “Victoria Sandino” (Colombia, 1975)

Professorat

Dr. Rodrigo Robledal, escriptor e historiador especialitzat en moviments socials

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).