Gaudir UB. Ciencias naturales y Medio ambiente

Energia: dels fòssils a les renovables

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català
dilluns d'11.30h a 13.30h
19/9/2022
28/11/2022
IL3 - Universitat de Barcelona
C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

El principal factor que provoca l'escalfament global de la Terra és model energètic actual, basat essencialment en la combustió de recursos fòssils (carbó, petroli i gas).

Aquest curs ens permetrà entendre quin és el model energètic dominant, les virtuts que històricament ha tingut i els problemes de canvi climàtic que ara ens provoca. Farem un ampli repàs de les energies renovables i del seu potencial, i explicarem els canvis estructurals necessaris per assolir l'economia descarbonitzada que la Unió Europea impulsa amb el recentment proposat Pacte Verd, que ens ha de portar a les zero emissions de gasos amb efecte d'hivernacle el 2050.

El curs és de divulgació cientificotècnica i s'adreça a la ciutadania no experta en energia. Per seguir-lo només cal tenir curiositat per un dels problemes que més afecta i afectarà el model de vida sobre el planeta Terra.

Programa

1. El model energètic actual i la transició energètica cap a les zero emissions de CO2 el 2050
2. Quanta energia consumim? Per què tanta? Itineraris energètics i eficiència
3. Energia fotovoltaica (cicle de vida). Energia termosolar (domèstica i de concentració)
4. Energia eòlica (a la terra i al mar). Biomassa i gas renovable
5. Energia hidràulica. El gas renovable i la transició
6. Magatzems d'energia. Potencial de l'hidrogen
7. L'electrificació i digitalització del sistema energètic. El preu de l'electricitat
8. Els vehicles elèctrics i les bateries. Minerals crítics per a les renovables
9. Balanç energètic de Catalunya. PRO-EN-CAT 2050. Energia i ocupació de territori
10. De l'autoconsum compartit a les Comunitats Energètiques Locals (CELs) de la UE

Professorat

Josep Centelles i Portella, enginyer i divulgador de polítiques de transició energètica

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).