Gaudir UB. Filosofía, Lengua y Literatura

Ficcionalitzar la realitat: tècniques i pràctiques literàries

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

dimarts de 9.30 a 11.30 hores
18/4/2023
20/6/2023
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

En aquest curs s'ofereixen les eines necessàries per escriure o entendre una narració, definides per les categories clàssiques que formen qualsevol relat: focalització, personatges, estructura, temps, espai, etc. Aquestes consideracions articulen un horitzó d'expectatives que guien el creador, el lector atent o l'estudiós crític a l'hora d'analitzar una obra, a partir de les quals es fa possible configurar una proposta artística concreta. A més dels aspectes formals més convencionals, s'exposen algunes tècniques creatives al servei de l'escriptor o de l'amant de la lectura que vol avançar en el seu viatge literari.

Per això, el curs proposa una aproximació crítica davant textos de grans escriptors internacionals, per reflexionar sobre la seva composició i adquirir una visió completa del fenomen literari, tenint en compte la relació que hi ha entre realitat i ficció. El resultat dibuixa un recorregut que, per mitjà de grans mestres i un variat mostrari de fragments, arriba a descobrir els camins menys coneguts de l'art d'escriure, per superar els conceptes més bàsics de l'anàlisi literària. Amb tot, es presenten recursos i procediments de manera il·lustrada per a cadascun dels àmbits que formen part del procés, sense deixar de banda la vessant més creativa i personal de l'escriptura: la pràctica. Superar la tradició per trencar-la, innovar i crear llegint.

1. La construcció d'un estil: per a què serveixen les regles?
2. Rere la idea principal: trames i creativitat
3. L'originalitat en el procés creatiu: jugar amb l'expectativa
4. Narradors i punts de vista: multiplicitat i eurocentrisme
5. L'art del diàleg: vida en la paraula
6. Un conegut en el meu relat: la construcció de personatges
7. La coherència interna: més enllà del paradigma estructural
8. El viatge de l'escriptor: a la recerca d'un bon final
9. Revisió, reescriptura i publicació: tota una història
10. Pràctiques d'escriptura i projectes

Professorat

Laura Pache Carballo, professora del Departament de Filologia Espanyola de la Universitat Autònoma de Barcelona

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d'administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)