Gaudir UB. Filosofía, Lengua y Literatura

Filosofia i cinema: enraonaments sobre el setè art

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català
dimecres de 17.30h a 19.30h
21/9/2022
30/11/2022
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Indubtablement, les pel·lícules que més temps es queden amb nosaltres són aquelles que, a més de proporcionar-nos un cert plaer, ens han fet pensar, filosofar, reflexionar i d'aquesta manera, créixer a partir d'elles.

A aquest curs ens acostarem a les pel·lícules i els seus directors per tal de revelar quins conceptes filosòfics els impregnen.

Programa

1. Què és filosofia i què és cinema. Com pot una pel·lícula anar a la cerca de la veritat, sent una il·lusió (una mentida)?
2. Identitat: la construcció del qui som. "Persona" (1966), d'Ingmar Bergman
3. "F de Fals" (1974), d'Orson Wells, i la qüestió de la il·lusió i l'engany en l'art
4. "Salò o le 120 giornate di Sodoma" (1975), de Pier Paolo Pasolini, i l'obra del marquès de Sade
5. L'"Übermensch" nietzscheà encarnat als replicants de la "Blade Runner" (1982), de Ridley Scott
6. "Un dia de fúria" (1992), de Joel Schumacher, i les pulsions freudianes d'Eros i Tànatos
7. La violència a "Zabriskie Point" (1970), de Michelangelo Antonioni, i a "Die fetten Jahre sind vorbei" (2004), d'Hans Weingartner
8. "The Stanford Prision Experiment" (2015), de Kyle Patrick Alvarez, vist per Michel Foucault
9. Descartes, Plató, Zizek, Berkeley... a través de la saga "Matrix" (I)
10. Descartes, Plató, Zizek, Berkeley... a través de la saga Matrix (II)

Professorat

Franki Boffi, professor de filosofia i investigador del programa de Filosofia Contemporània i Estudis Clàssics a la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).