Gaudir UB. Filosofía, Lengua y Literatura

Filosofia i literatura. Conceptes filosòfics dins d'obres literàries

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català
dijous de 17.30h a 19.30h
22/9/2022
24/11/2022
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Logos, "dir", o més aviat: el pensament expressat amb paraules, és el mot grec que explica això que som: éssers parlants i pensants.

A la Filosofia, les paraules sempre van al darrere de la veritat, intentant trobar-la, agafar-la ben fort, engabiar-la. A la Literatura, en canvi, no hi ha recerca de veritats sinó transmissió d'idees i imatges a través de ficcions (i per què no dir-ho, de mentides).

Ara bé, cal preguntar-se si existeix un vincle entre totes dues disciplines, un nexe que les agermana o l'única diferència és, com ens diu Derrida, merament d'estils. A aquest curs gaudirem analitzant clàssics del pensament i de la literatura universal per tal d'esbrinar quines coses diferencien als filòsofs dels literats.

1. Introducció i definicions. Què és filosofia i què és literatura
2. "Hamlet not dead": un clàssic com a reflex de la personalitat de l'home postmodern
3. Moro, Erasme i Maquiavel: la literatura filosòfica del Renaixement
4. Descartes i Borges
5. Borges i Nietzsche desmemoriats
6. L'idealisme a Borges i la mitologia a Cortázar
7. L'obra de Vila-Matas com a autobiografia mitòmana
8. L'utilitarisme d'en Stuart Mill en un conte d'Horaci Quiroga
9. La "metaliteratura" (Cervantes, Unamuno i altres deliris)
10. La filosofia com la literatura vistes per Milan Kundera

Professorat

Franki Boffi, professor de filosofia i investigador del programa Filosofia Contemporània i Estudis Clàssics de la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).