Gaudir UB. Filosofía, Lengua y Literatura

Filosofia i literatura: les grans qüestions filosòfiques en la literatura moderna

Sol·licita informació Matrícula tancada

Dades bàsiques

dijous de 12:00 a 14:00 hores
21/9/2023
30/11/2023
IL3 - Universitat de Barcelona
C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

La filosofia i la literatura han estat lligades des del principi dels temps, perquè han tractat de respondre a les mateixes preguntes, a les grans qüestions de la identitat i l'existència (què som?, d'on venim?, quin és el sentit de la vida?...) des de camins paral·lels i, en molts casos, entrecreuats. També han buscat definir i trobar un sentit a les vivències particulars, les emocions i els sentiments. En definitiva, han plantejat els enigmes propis de la condició humana mentre analitzaven i criticaven la societat de cada època.

En aquest curs traçarem un recorregut des d'aquestes preguntes i aquests enigmes per mirar de donar-los resposta a partir dels autors i els llocs on la filosofia i la literatura es troben. Autors com ara Plató, Mary Shelley, Goethe o Sartre ens serviran de guies per tractar de comprendre'ns com a éssers simbòlics i de comprendre el lloc que ocupem en la societat present, hereva d'una llarga tradició cultural i filosòfica que aprendrem a valorar i criticar.

1. L'humanisme renaixentista i les relectures de Plató
2. Saviesa discursiva vs. saviesa narrativa
3. La modernitat segons Milan Kundera
4. Schiller: Guillem Tell i l'educació estètica de l'home
5. Del romanticisme lluminós al romanticisme negre: de Goethe a Frankenstein
6. Faust o l'ànsia de perfecció
7. Vida i mort de les filosofies idealistes
8. L'angoixa existencial: de Kierkegaard a J. P. Sartre i Albert Camus
9. El correlat objectiu en la poesia moderna
10. Visions del temps i l'art: Bergson, Proust, Heidegger

Dr. Marcos Yáñez Velasco, professor de filosofia, història i teoria de l'art.

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 174 € 146 €

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)
  • Membres del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (MCESCU9B)