Gaudir UB. Historia y Antropología

Guerres locals, conflictes globals. Deu enfrontaments armats oblidats que han marcat la contemporaneïtat

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català i Castellà
divendres de 11.30h a 13.30h
23/9/2022
25/11/2022
Edifici El Carme
Carrer Francesc Layret 78-82, 08911
Badalona
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Aquest curs ofereix una aproximació a deu guerres dels darrers dos segles (1800-2000) que, tot i ser conflictes nascuts en un àmbit local, van emmarcar-se en una dimensió global d'enfrontament entre diferents forces. Es tracta de guerres que, cadascuna en el seu moment i el seu lloc, van contribuir a definir l'època contemporània tal com la coneixem però que, no obstant això i malgrat la seva indiscutible rellevància, sovint van quedar marginades o eclipsades.

El curs, que tocarà diferents àmbits cronològics i geogràfics (la Xina de les guerres de l'opi, els Estats Units de l'expansió cap a l'oest, la URSS d'Stalin o l'Afganistan dels talibans), vol rescatar aquests conflictes i contextualitzar-los en el seu moment històric, i al mateix temps vol assenyalar-ne la perspectiva com a enfrontaments globals per poder entendre moltes de les dinàmiques que van guiar la construcció del nostre present.

1. La guerra d'hivern russofinlandesa (1939-1940)
2. Les guerres de l'opi (1839-1842 i 1856-1860)
3. La guerra de la independència d'Haití (1791-1804)
4. La guerra del Golf (1990-1991)
5. La guerra de la independència de Grècia (1821-1832)
6. Les guerres colonials italianes (1895-1936)
7. La guerra de l'Afganistan (2001)
8. La guerra civil de Rhodèsia (1964-1979)
9. Les guerres índies del Far West (1776-1890)
10. La primera guerra Carlina (1833-1840)

Professorat

Alberto Pellegrini, professor del Departament d'Història i Arqueologia de la Universitat de Barcelona.

Paola Lo Cascio, professora del Departament d'Història i Arqueologia de la Universitat de Barcelona.

José Manuel Rúa, professor del Departament d'Història Econòmica, Institucions, Política i Economia Mundial de la Universitat de Barcelona.

Daniel Roig, professor del Departament d'Història i Arqueologia de la Universitat de Barcelona.

Òscar Monterde, professor del Departament d'Història Econòmica, Institucions, Política i Economia Mundial de la Universitat de Barcelona.

Perla Dayana Massó, periodista i doctoranda del Departament d'Història i Arqueologia de la Universitat de Barcelona.

Carme Roure, doctora en història contemporània per la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).