Gaudir UB. Historia y Antropología

Història de les dones. Les barcelonines a l'edat moderna

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català i Castellà
dijous de 9.30h a 11.30h
22/9/2022
24/11/2022
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Aquest curs estudia la vida de les dones dels segles XVI al XVIII: des del seu naixement fins a la seva vellesa i mort, passant per la seva infantesa i la seva configuració com a dones adultes. L'objectiu és l'estudi de les experiències de vida enmig del món, enmig de les famílies, enmig de la vida matrimonial, enmig del carrer. Excloem per tant la vida claustral. En aquest viatge ens aturarem en dones concretes, amb nom i cognoms, nascudes a Barcelona o vinculades d'alguna manera amb la ciutat (per exemple, per la família), que van deixar testimonis escrits de les seves experiències vitals, de les seves emocions o dels seus problemes i conflictes, en funció de l'etapa que estiguessin vivint. Aquests testimonis ens han arribat de forma directa, de la seva pròpia mà, o bé de forma indirecta, mitjançant altra documentació avui conservada als arxius.

En aquest curs veurem com vivien, com patien, com lluitaven i com s'emocionaven les dones d'aquell temps.

1. L'aventura de néixer: embaràs i part en Estefania de Requesens
2. La infància en femení: les nenes de la Casa de Misericòrdia de Barcelona
3. L'hora de casar-se: matrimoni i dot entre les filles benestants
4. Les institucions per dotar donzelles pobres a Barcelona
5. La manca d'acord en el matrimoni: el rapte de Francesc de Gralla i les seves filles
6. Les arts de la seducció: l'amor extramatrimonial de Josepa de Tasso
7. Violència, homicidi i rapte: la vídua del senyor d'Alsamora i la seva neta
8. Marits i mullers: la discòrdia del matrimoni Gralla
9. Tornar-se a casar contra la família: el matrimoni secret de Maria d'Espuny
10. Vellesa, abús i abandonament: Elisabet de Sentmenat contra el seu fill

Professorat

Mariela Fargas Peñarrocha, professora del Departament d'Història i Arqueologia de la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).