Gaudir UB. Filosofía, Lengua y Literatura

Història de la filosofia moderna

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català
divendres de 12.00h a 14.00h
20/1/2023
24/3/2023
Casa Jeroni Granell
Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

En aquest curs farem un recorregut per l’obra d’alguns dels principals filòsofs de l’edat moderna, des de Descartes fins a Nietzsche. Veurem com aquests representants del racionalisme, l’idealisme o el postidealisme es van relacionar amb l’antiguitat, i com van establir les bases de la filosofia contemporània.

I és que la filosofia moderna va representar el punt més alt de reflexió conceptual. Els seus temes i obres van tenir uns efectes i unes conseqüències dràstiques a Occident, i de gran abast: la Reforma i la Contrareforma, l’absolutisme, la Revolució Francesa, el retorn al classicisme i la primavera dels pobles. La Modernitat neix amb l’humanisme i que acaba amb el nacionalisme, que s’estructura al voltant de les troballes científiques i que s’extingeix amb el gir lingüístic. En definitiva, un període apassionant per apropar-se a la filosofia.

Programa

1. Descartes: el dubte metòdic, les veritats eternes i el dualisme cartesià ("Meditacions metafísiques", 1641)
2. Spinoza: monisme, i interrelació ment i cos ("Ètica", 1677)
3. Kant: l'evolució de la filosofia crítica ("Crítica del judici", 1790)
4. Fichte: el jo com a primer principi i el món com a no-jo ("Fonament de tota teoria de la ciència", 1794)
5. Schiller: la funció moral i política de l'art ("Cartes sobre l'educació estètica de l'home", 1795)
6. Schelling: de la filosofia de la natura a la filosofia de la revelació ("Sobre l'essència de la llibertat humana", 1809)
7. Hegel: l'esperit absolut i les maneres d'aprehendre'l ("Lliçons sobre l'estètica", 1817-1829)
8. Schopenhauer: l'art i l'ètica com a mitjans per alleugerir el dolor ("El món com a voluntat i com a representació", 1814-1848)
9. Kierkegaard: la teoria dels tres nivells ("Etapes en el camí de la vida", 1845)
10. Nietzsche: la crítica dels valors ideals ("Humà, massa humà. Un llibre per a esperits lliures", 1878)

Professorat

Carles Rius Santamaria, professor del Departament de Filosofia de la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)