Gaudir UB. Arte, Música y Cine

Història de la fotografia al segle XX. Grans temes, fotògrafs i estètiques

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català
dijous de 12.00h a 14.00h
19/1/2023
23/3/2023
IL3 - Universitat de Barcelona
C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Aquest és un curs dedicat a la història de l'art de la fotografia contemporània al segle XX, a través dels seus grans temes i gèneres, dels fotògrafs més rellevants i de les diferents estètiques i estils. Entre el 1900 i el 1918, els fotògrafs van començar a preocupar-se per les característiques particulars de la fotografia, i va ser al llarg del segle XX que el mitjà fotogràfic va evolucionar amb força i va esdevenir una disciplina artística independent i cabdal.

A partir d'un relat transversal —teòric i visual— sobre la història, l'evolució, la funció i l'estètica de la fotografia artística, estudiarem tant els principals estils i corrents fotogràfics del segle XX com els grans mestres de la fotografia que els van protagonitzar, analitzant imatges icòniques per revelar-ne el context i els missatges estètics. Fent una atenció especial a la pràctica dels gèneres fotogràfics que es desenvolupen a partir dels gèneres artístics, explorarem les afinitats de la fotografia amb altres formes d'expressió plàstica i les conseqüències històriques, sociològiques, culturals i artístiques de la imatge fotogràfica contemporània.

1. La fotografia urbana I: els carrers de París
2. La fotografia urbana II: els carrers de Nova York
3. La fotografia en color: una nova forma de fer art
4. La fotografia conceptual i abstracta I: la influència de les avantguardes
5. La fotografia conceptual i abstracta II: la relació amb l'art contemporani
6. "Fashion photography": la fotografia de moda esdevé art
7. Davant del mirall: l'autoretrat fotogràfic
8. Dones fotògrafes: més enllà d'una "mirada femenina"
9. Fotografia, paisatge i natura
10. Introducció a la fotografia del segle XXI

Professorat

Laura Cornejo Brugués, professora d'Història de l'Art de la Universitat Oberta de Catalunya i de la Universitat de Girona, comissària d'exposicions i crítica d'art

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)