La destrucció del realisme literari: de Flaubert a Joyce

C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Després de l'exaltació del subjecte sensible i imaginatiu del romanticisme, la civilització industrial europea va anar imposant una visió fotogràfica i microscòpica de la realitat des del punt de vista d'un narrador objectiu, allò que coneixem com realisme vuitcentista. Aquest model va triomfar a tot Europa amb autors tan importants com Dostoievski, Flaubert, Dickens o Galdós, gràcies al desenvolupament d'unes estructures que dotaven les obres d'una versemblança mai abans aconseguida.

Però amb l'arribada del segle XX, les guerres i les revolucions polítiques, els llenguatges de les avantguardes i el desenvolupament d'una nova subjectivitat, les estructures del model realista es van anar deformant fins al punt de quedar completament destruïdes. Va néixer així la novel·la contemporània.

En aquest curs, seguint els textos dels principals autors del segle XX a més de l'aparell crític, recorrerem un dels períodes més rics i interessants de la història de la literatura des de dins de la mateixa creació, per finalitzar fent un esbós de les característiques principals de la narrativa actual.

1. Introducció: característiques del realisme vuitcentista
2. Ensenyaments de la retòrica i el ficcionalisme
3. El desballestament de la tradició en la narrativa del segle XX
4. El narrador es dissol en la màquina social: Franz Kafka
5. La realitat es baralla i es fon amb la ficció: Jorge Luis Borges
6. L'autor és un teatre de poetes: Fernando Pessoa
7. Tot material és novel·lable: Virginia Woolf
8. Sorolls de la ciutat i sorolls interiors: del futurisme al surrealisme
9. Del monòleg interior al flux de consciència: James Joyce
10. Autoficció, transgenericitat i estètica del "sample"

Professorat

Marcos Yáñez Velasco, professor de filosofia, literatura, història i teoria de l'art, i doctor en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)