Gaudir UB. Filosofía, Lengua y Literatura

L'art de l'escriptura i la creació literària: de Lawrence Durrell a Charles Baudelaire

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català
dimarts de 9.30h a 11.30h
9/4/2024
11/6/2024
IL3 - Universitat de Barcelona
C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Escriure una novel·la és narrar una història. Però com s'aconsegueix que aquesta història ens atrapi, ens sacsegi, ens emocioni? Com s'ho fa, l'autor? Com fa creïbles els seus personatges? Per què ens identifiquem emocionalment amb les situacions que inventa?

En aquest curs respondrem aquestes preguntes. Treballarem amb textos de grans escriptors per entendre com s'elabora l'ordit i la trama del teixit literari per assolir un efecte determinat. Treballarem fragments de diferents obres que ens mostraran com s'organitzen les frases per generar ironia, angoixa, intriga, etc., i com es combinen les paraules perquè una descripció ens sedueixi o ens impacti.

1. Lawrence Durrell: l'experimentació formal respecte del temps i de l'espai
2. Víctor Català: l'estètica de la vida rural
3. Gustave Flaubert, com es crea la psicologia d'un personatge
4. Franz Kafka, de la distorsió de la realitat a la filosofia de l'absurd
5. Julio Llamazares, generació d'expectatives des de l'hostilitat
6. Philippe Delerm: les correspondències sensuals
7. Jesús Moncada: la narrativa de la quotidianitat
8. Gabriel García Márquez (I). Narració realista i intriga
9. Gabriel García Márquez (II). El conte dins del conte
10. Charles Baudelaire i la prosa poètica

Zeneida Sardà, escriptora i "coach" amb formació mèdica i humanística

Preus i descomptes

Públic en general

Col·lectius amb descompte

174 € 146 €

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)
  • Membres del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (MCESCU9B)
  • Membres del Grup mineralògic català (GMICAT9B)