Gaudir UB. Historia y Antropología

Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

En aquest curs estudiarem la consolidació de l'urbanisme en el món antic, un fenomen que aparegué al Pròxim Orient i que arribà al punt àlgid amb el món romà. Ens centrarem en la construcció dels ports i les vies de comunicació que connectaven Roma amb altres ciutats mediterrànies, i en les estructures de captació i conducció de l'aigua (conduccions d'aigua potable, jardins, termes, clavegueram i aqüeductes). I és que l'evolució d'aquestes estructures va permetre que la ubicació de les ciutats romanes, a diferència d'altres de l'antiguitat, no estigués condicionada per les vies fluvials. Així mateix, observarem que Roma va saber adoptar i millorar elements urbans que ja trobem a l'antiga Babilònia, com ara el sistema de clavegueram, que permet guanyar salubritat en entorns massificats com els urbans.

El món romà era, com diríem avui, un món completament interconnectat, no només amb el seu context més proper sinó també amb aquells indrets més llunyans conquerits i controlats per Roma, d'est a oest de la Mediterrània. Les vies de comunicació terrestres, juntament amb les fluvials i marítimes, van esdevenir essencials per distribuir tant recursos naturals com persones i idees, que van cristal·litzar a Roma en el que avui consideraríem una societat globalitzada.

1. La ciutat de Roma i l'exportació del seu model al món
2. Tots els camins porten a Roma I. Construcció de les vies romanes
3. Tots els camins porten a Roma II. De Roma al món
4. De ponts i de ports
5. El viatge de les coses, de les persones, de les idees…
6. L'aigua és vida. La conducció de l'aigua fins a les ciutats
7. El paper de l'aigua a les cases privades. Les domus (atris: recollida i emmagatzematge d'aigua; i peristils: el gaudi de l'aigua)
8. Higiene...i alguna cosa més a les termes públiques i privades
9. L'aigua com a via sacra: el riu Eufrates en les processons religioses a Babilònia
10. La gestió de les aigües residuals en el món antic: de Babilònia a Roma

Professorat

Marisol Madrid i Fernández, professora del Departament d'Història i Arqueologia de la Universitat de Barcelona

Rocío Da Riva, catedràtica del Departament d'Història i Arqueologia de la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)