Gaudir UB. Home

Gaudir UB obre la matrícula del segon trimestre 2022-2023

Oberta la matrícula per a la inscripció als cursos de modalitat presencial i online Gaudir UB corresponents al segon trimestre del curs acadèmic 2022-2023, que s’impartiran des del 16 de gener fins al 31 de març de 2023. Els estudiants tindran temps per inscriure-s’hi a través de la pàgina web de Gaudir UB fins a cinc dies abans de la data d’inici de cada curs.

El programa Gaudir UB ofereix “cursos pel plaer de saber”, amb l’objectiu de gaudir l’experiència d’aprenentatge en si mateixa. Estan dirigits a tot aquell que vulgui realitzar-los, simplement pel plaer d’aprendre coses noves i ampliar els seus coneixements en diverses àrees.

Els participants podran triar entre un repertori molt ampli de cursos trimestrals impartits en català i castellà, que abasten diverses àrees de coneixement, des d’art, música i cinema; benestar personal i estratègies professionals; ciències naturals i medi ambient; dret, ciències forenses i jurídiques; ciències socials i economia; filosofia, llengua i literatura; medicina i psicologia, fins a història i antropologia.

Gaudir UB és un programa que busca evolucionar de manera contínua, en funció dels interessos i necessitats dels seus estudiants. Com a novetat, en aquesta edició s’impartiran cursos d’art, moviments socials, cinema i filosofia els dissabtes al matí a la seu de l’IL3-UB. A la pàgina web s’hi podrà trobar tota la informació i els programes detallats de cada curs.

La Universitat de Barcelona, a l’abast de tothom

En aquesta edició, s’inaugura l’Escola d’Humanitats a Cornellà, creada amb la voluntat de continuar transferint el coneixement de la Universitat de Barcelona als ciutadans i ciutadanes dels diferents municipis de Catalunya. En línia amb els interessos dels veïns del municipi, s'oferiran dos cursos presencials que aborden les àrees d’història, antropologia, filosofia, llengua i literatura.

De caràcter inclusiu i fort arrelament comunitari, els cursos Gaudir UB ofereixen una activitat acadèmica de proximitat, amb tarifes reduïdes tant per als veïns dels municipis com per a membres de la Comunitat IL3-UB i d’associacions o entitats.

Els cursos Gaudir UB tenen una durada de 20 o 30 hores lectives en un format de 2 o 3 hores setmanals i no exigeixen una dedicació a temps complet. A més, poden realitzar-se tant en modalitat presencial com virtual.

Els cursos presencials es duen a terme a les instal·lacions de l’IL3-Universitat de Barcelona i a la Casa Jeroni Granell, al centre de Barcelona, com també al Centre Cultural El Carme de Badalona. Pel que fa als programes virtuals, s’imparteixen en directe (format síncron) en un espai virtual comú, on cada participant podrà interactuar amb els seus companys i professors.

Per inscriure-s’hi no cal una titulació prèvia ni complir requisits d’ingrés. Els continguts són de caràcter divulgatiu, sense comprometre el rigor acadèmic propi de qualsevol programa de formació de la UB. De fet, els programes són impartits per professors de la casa i dels seus centres de recerca, i per als alumnes de la Universitat que hi assisteixin suposa el reconeixement com a crèdits acadèmics. Amb tot, els cursos Gaudir UB tenen l’esperit de posar a la disposició de tota la societat part del coneixement que es genera a la Universitat de Barcelona.