Gaudir UB. Historia y Antropología

Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

A 80 anys de la batalla de Stalingrad, la batalla més feroç i decisiva de la Segona Guerra Mundial, aquest curs pretén reflexionar sobre alguns dels aspectes més destacats del que va ser el conflicte més destructiu de la història, centrant-se en la diplomàcia, els esdeveniments militars, les conseqüències pels civils, etc.

Al mateix temps, el curs es planteja realitzar un balanç del llegat del conflicte, amb sessions que destacaran la importància de la Segona Guerra Mundial en la conformació del món actual.

1. El camí cap a la guerra: 1919-1939
2. Entre la neutralitat i la no-bel·ligerància? Espanya a la Segona Guerra Mundial
3. La guerra que s'havia de guanyar: les operacions militars a Europa i Àfrica
4. La guerra al Pacífic
5. La banalitat del mal: els exterminis a la Segona Guerra Mundial
6. L'assistència humanitària i la protecció dels refugiats després de la guerra
7. La postguerra a Europa: de l'aliança antifeixista a la Guerra Freda
8. Històries de l'altre món: la Segona Guerra Mundial i la descolonització
9. L'inici de la construcció europea: el rescat de l'Estat
10. Amèrica Llatina i la Segona Guerra Mundial

Professorat

Alberto Pellegrini, professor del Departament d'Història i Arqueologia la Universitat de Barcelona

José Manuel Rúa, professor del Departament d'Història i Arqueologia la Universitat de Barcelona

Paola Lo Cascio, professora del Departament d'Història i Arqueologia la Universitat de Barcelona

Daniel Roig, professor del Departament d'Història i Arqueologia la Universitat de Barcelona

Òscar Monterde, professor del Departament d'Història i Arqueologia la Universitat de Barcelona

Andreu Mayayo, professor del Departament d'Història i Arqueologia la Universitat de Barcelona

Víctor Gavín, professor del Departament d'Història i Arqueologia la Universitat de Barcelona

Perla Massó, periodista i investigadora del Departament d'Història i Arqueologia de la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).