Gaudir UB. Arte, Música y Cine

Retrats i retratistes. Grans obres mestres d'un gènere fonamental de la Història de l'Art

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català
dimecres de 11.30h a 13.30h
21/9/2022
30/11/2022
Casa Jeroni Granell
Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

El retrat és un dels gèneres artístics que ha marcat la història de l'art, atesa la seva importància, i per l'interès que suscita el seu estudi. Des de l'Antiguitat fins a l'època contemporània, aquest recorregut teòric i visual per les obres mestres del retrat aportarà un coneixement d'aquest gènere des de diferents perspectives cronològiques i iconogràfiques.

El curs també pretén estudiar els diferents prototips històrics del retrat que es van anar desenvolupant a partir del Renaixement i que acaben conformant el retrat modern. La riquesa d'estils en què serà afrontat el retrat al llarg de la història de l'art i la complexitat de variants en les que es subdivideix, en funció dels canvis socials, s'analitzaran amb les fonts psicològiques i culturals i la seva l'evolució a través dels moviments artístics més característics. Les diferents sessions d'aquest curs sobre la pràctica del retrat també inclouen un anàlisi de la seva incidència en l'àmbit de les arts visuals contemporànies, com ara la fotografia, i algunes consideracions sobre el retrat de l'artista o l'autoretrat, que ha esdevingut un gènere artístic plenament autònom.

1. Què és un retrat? Conceptes i prototips del retrat com a gènere artístic
2. Rostres per a l'eternitat. El retrat clàssic i medieval
3. El Renaixement i el retrat humanista. L'escola flamenca i italiana
4. Un recorregut per la “retratística” europea al segle XVI
5. El retrat barroc i rococó. La representació del poder
6. De la gràcia del rococó al retrat neoclàssic i romàntic
7. El retrat de la Belle Époque: entre l'elegància burgesa i la bohèmia artística
8. Les avantguardes. Nous camps d'exploració del retrat al segle XX
9. Rostres d'avui en les arts visuals i la fotografia. Introducció al retrat contemporani
10. L'autoretrat i la imatge de l'artista. Consideracions generals, evolució i tipologies

Professorat

Laura Cornejo Brugués, professora d'història de l'art de la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat de Girona, comissària d'exposicions i crítica d'art

Juan C. Bejarano, professor del Departament d'Història de l'Art de la Universitat Pompeu Fabra, investigador del grup de recerca GRACMON de la Universitat de Barcelona, expert en pintura i escultura de la sala de subhastes Subarna

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).