Gaudir UB. Arte, Música y Cine

Un recorregut per la història de l'art. Iconografies i llenguatges

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català i Castellà
dimarts de 11.30h a 13.30h

20/9/2022
29/11/2022
Casa Jeroni Granell
Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Les obres de Caravaggio, Van Gogh, Man Ray, María Blanchard o Diego Rivera permeten parlar d'artistes singulars, que van deixar una valuosa empremta en la història de l'art. Si el barroc i el moviment neoclàssic van tenir repercussió a escala europea, els prerafaelites i els simbolistes també van enriquir l'art mitjançant un llenguatge expressiu particular. L'obra resultant d'importants conflictes bèl·lics porta igualment una gran càrrega ideològica i, més enllà de les nostres fronteres, la particular iconografia de la pintura mural mexicana i l'imperialisme ens permeten interpretar una nova manera de veure i de sentir. Arquitectura, escultura i pintura són el reflex del naixement de nous llenguatges i formes d'expressió.

Programa

1. El Renaixement i les seves escoles pictòriques. Una nova manera de veure el món
2. Les estances del Vaticà, de Rafael. El pontífex Juli II com a mecenes
3. La galeria Farnese, d'Annibale Carraci. Amor i mitologia al servei d'un conjunt pictòric de gaudi privat
4. La lletera, de Johannes Vermeer. Particularitats de la vida domèstica a Holanda
5. "Sant Pere alliberat per un àngel," de Murillo. El programa iconogràfic de la església de l'Hospital de la Santa Caritat de Sevilla
6. "Un enterrement à Ornans", de Gustave Courbet. El realisme, la fotografia i la cultura visual al segle XIX
7. El vampir, de Edvard Munch. Representacions de la femme fatale en l'art modern
8. "Maman", de Louise Bourgeoise. La creació artística com a teràpia i denúncia
9. La Venus dels parracs, de Michelangelo Pistoletto. L'art pobre i els moviments d'avantguarda dels anys seixanta i setanta
10. "Aixafem el feixisme", de Pere Català i Pic. Un recorregut per la fotografia del segle XX.

Dra. Laura Cornejo Brugués, comissària d'art i fotografia.

Dra. Laura García Sánchez, professora del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona.

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).