Gaudir UB. Arte, Música y Cine

Un recorregut per la història de l'art. Temes i reflexions

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català i Castellà
dimarts de 12.00h a 14.00h
17/1/2023
21/3/2023
Facultat de Geografia i Història - UB
Carrer Montalegre, 6 - 08001
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

La selecció de pintures escollides com a eix argumental d'aquest curs gira entorn de temes com ara la mort, la picaresca, l'alquímia o el feminisme. S'incorpora, com a novetat, l'anàlisi d'obres escultòriques i arquitectòniques, amb una acurada mirada vers l'urbanisme del Renaixement i del barroc. Es tracta d'exemples que van més enllà d'un moment puntual de la història de l'art: abracen àmplies cronologies i moviments artístics ben definits.

Aquest curs convida els alumnes a reflexionar sobre com l'entorn històric i social incideix de forma plena en la sensibilitat artística i les seves expressions.

1. "Els pecats capitals", d'Hieronymus Bosch. El món del vici i la salvació
2. "La ciutat ideal", de Piero della Francesca. Utopia i urbanisme en el Renaixement
3. El Corredor de Giorgio Vasari. Art i poder a la Florència dels Medici
4. "Lliçó d'anatomia del doctor Tulp", de Rembrandt. La pràctica mèdica en la pintura
5. "El triomf de la Divina Providència sota el pontificat d'Urbà VIII", de Pietro da Crotona. L'arquitectura il·lusòria pintada.
6. "Les Pintures negres", de Francisco de Goya. Un precursor de l'art modern
7. "Nu reclinat sobre el costat esquerre", d'Amedeo Modigliani: la ideal de bellesa entre tradició i modernitat
8. "Tête d'otage", de Jean Fautrier: els artistes i la vivència del conflicte bèl·lic
9. "Gat davant el mirall", de Balthus: paradoxes de la figuració i el realisme
10. "Bessones idèntiques", de Diane Arbus: la fotografia urbana vista per grans fotògrafes del segle XX

Professorat

Laura Cornejo Brugués, professora d'història de l'art de la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat de Girona, comissària d'exposicions i crítica d'art.

Laura García Sánchez, professora del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)