Gaudir UB. Historia y Antropología

Una aproximació a la història del segle XX a través del cinema

Sol·licita informació Matrícula tancada

Dades bàsiques

Català
dimarts de 11.30h a 13.30h
20/9/2022
29/11/2022
Casa Jeroni Granell
Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

El curs vol fer una aproximació a la història del segle XX vist des del punt de vista de la producció cinematogràfica occidental. En les diferents sessions que formen el curs, s'analitza com el setè art ha reflectit els principals episodis històrics esdevinguts al llarg del convuls segle XX.

El curs s'estructura en deu sessions, en cadascuna de les quals s'estudia de forma monogràfica un episodi clau i com aquest esdeveniment ha estat objecte d'alguna pel·lícula emblemàtica. El temari segueix un ordre cronològic: comença amb la Primera Guerra Mundial i la Revolució Russa (portes d'entrada al segle XX) i es clou amb la caiguda de la Unió Soviètica i la desaparició del bloc de l'est.

1. La Primera Guerra Mundial i la Revolució Russa.
2. Els “bojos” anys vint a Europa i els Estats Units.
3. La Gran Depressió als Estats Units.
4. La Guerra Civil Espanyola.
5. Els totalitarismes europeus: Itàlia i Alemanya.
6. La Segona Guerra Mundial.
7. La postguerra als Estats Units, Europa i Espanya.
8. La Guerra Freda a Europa i als Estats Units. La Guerra de Vietnam.
9. Imperialisme i descolonització: Àsia i Àfrica.
10. La caiguda del bloc soviètic

Professorat

Dr. Santiago Izquierdo Ballester, professor del Departament d'Història i Arqueologia de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).