Las matemáticas son para todas

Les matemàtiques són per a totes

Sol·licita informació Matrícula tancada

Dades bàsiques

Català i Castellà
de 9h-13.30 hores
3/7/2023
2 ECTS
7/7/2023
Citilab
Pl. Can Suris s/n, 08940
Cornellà de Llobregat
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Està a l'abast de tothom poder gaudir les matemàtiques! Les matemàtiques són molt més que càlculs mecànics, problemes complicats i resultats numèrics indesxifrables pels no experts o pels "de lletres".

En aquest curs farem més polièdrica la imatge que tenim de les matemàtiques i el pensament matemàtic. Sense entrar en resultats avançats ni en detalls matemàtics complexos, podrem entendre les matemàtiques com quelcom a l'abast de les nostres mans (de manera fins i tot literal, com viurem al Museu de Matemàtiques de Catalunya, amb seu a Cornellà).

Des de la història, l'epistemologia feminista, la didàctica, la psicologia i la divulgació, il·luminarem cares més amables d'aquesta disciplina, on caben la creativitat, la imaginació, el pensament concret i abstracte, la interdisciplinarietat i les humanitats, el treball en equip, el joc, la bellesa i les emocions.

1. "Com vivim les matemàtiques" i"altres maneres de veure les matemàtiques"
2. Inauguració de la Universitat d'Estiu de les Dones
3. Breu història de la matemàtica: evolució i agents del pensament matemàtic
4. Matemàtiques és nom de dona: noms propis de dones matemàtiques al llarg de la història
5. Crítica feminista a la imatge del geni matemàtic: científics "cromo", commemoracions i premis.
6. Com es pensa i s'ensenya a pensar en matemàtiques: aprenentatge i didàctica de les matemàtiques.
7. Les matemàtiques a les mans (I): Visita al Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA)
8. Les matemàtiques a les mans (II): Taller al Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA)
9. Matemàtiques en la nostra quotidianitat: divulgació i gaudi de les matemàtiques
10. Cloenda de la Universitat d'Estiu de les Dones

Professorat

Maria Rosa Massa, professora del Departament de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya i membre de l'Associació de Barcelona per a l'Estudi i l'Aprenentatge de les Matemàtiques.

David Virgili, professor de l'escola Sant Gregori i membre de l'Associació de Barcelona per a l'Estudi i l'Aprenentatge de les Matemàtiques, investigador en història de les matemàtiques.

Mar Rivera, membre de la Societat Catalana d'Història de la Ciència i la Tècnica i creadora de "FEM ciència?"

Elena Menta, estudiant del màster Història de la Ciència: ciència, història i societat i professora del Departament de Filosofia a la Universitat de Barcelona.

Blanca Souto, doctora en didáctica de las matemáticas y miembro de Innovamat

Preus i descomptes

Els preus s’estableixen en funció de les hores dels cursos i el col·lectiu al qual pertany l’estudiant. En el cas dels cursos de 20 hores, els preus varien segons el calendari de matrícula.

• Cursos de 20 hores (període de preu reduït)
    — Públic general: 190€
    — Col·lectius amb descompte: 170€

• Cursos de 20 hores
    — Públic general: 210€
    — Col·lectius amb descompte: 190€

• Cursos de 8 hores
    — Públic general: 85€
    — Col·lectius amb descompte: 71€

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, el codi corresponent l’hauràs d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)
  • Persones amb discapacitat acreditada (GJ22231DIS)
  • Família nombrosa (GJ22232FAM)
  • Víctimes de terrorisme (GJ22233VIT)
  • Víctimes de violència de gènere i fills dels afectats (GJ22234VIV)

* L'aplicació dels descomptes no té caràcter retroactiu. Per a poder beneficiar-se de qualsevol descompte, ofert per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, s'haurà d'acreditar degudament que ets beneficiari abans de l'inici del curs. Una vegada iniciat el curs, l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (incloent-hi Els Juliols UB i Gaudir UB) no aplicarà cap descompte. En cas d'impagament el descompte deixarà de ser vigent i l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona reclamarà el 100% de l'import oficial sense descomptes.

Amb la col·laboració de