Màster Internacional em Bim Management

Portuguès

16/11/2021 - 23/12/2022

Modalitat

(El preu inclou les taxes administratives de la Universitat de Barcelona)

Matrícula oberta

PRESENTACIÓ

El Màster Internacional em Bim Management és el programa acadèmic en la disciplina de BIM Management més avançat en l'actualitat. El màster compta amb tres versions diferents: espanyola, anglesa i portuguesa; en les quals es formen cada any més de 600 persones arreu del món.

El BIM està canviant la manera de desenvolupar els projectes en el sector, amb un pla d'implantació BIM específic per a grans i petites empreses. Aquesta pràctica emergent és el resultat del progrés en la indústria (Arquitectura, Enginyeria, Construcció i Operacions), que requereix nous processos, cultura de treball i competències tecnològiques per aconseguir millores significatives en l'eficiència i control de costos.

Amb el maneig avançat de les 4 principals plataformes BIM: Revit (Autodesk), ArchiCAD (GRAPHISOFT), Allplan (Nemetschek) i AECOsim (Bentley Systems), el professional obtindrà una visió àmplia i integral dels sistemes BIM durant tot el cicle de vida de l'edifici. Per a això es treballaran diferents aspectes: les 7D de l'edificació, modelat 3D digital, planificació i gestió d'obra, mesuraments i control de costos, anàlisis energètiques, facility management, estructura i instal·lacions (MEP), coneixent també la interoperabilitat entre els principals programari BIM del mercat. A més, el professional comptarà amb tots els coneixements necessaris per implementar la metodologia BIM en organitzacions i gestionar així tots els processos i fluxos de treball que aquesta implica.

El programa està pensat per satisfer les necessitats de professionals de més de vint sectors de la indústria. La seva estructura acadèmica ofereix als estudiants la metodologia, eines i competències necessàries per a convertir-se en els propers líders en la implementació BIM i canvi de paradigma a partir de diferents perfils: BIM Managers, implementadors i consultors.

El màster es basa en la realització de projectes reals de referència, desenvolupats per empreses líders en el sector de la construcció. Els alumnes duran a terme íntegrament els projectes, organitzats per equips multidisciplinaris, formats per membres de diferents països, que els permetran recrear processos, fluxos de treball i rols professionals dins d'un projecte integral en BIM.

TRES RAZONES PARA ESCOGERLO

• Abarcarás desde el uso avanzado del software hasta la coordinación de proyectos y la implantación de sistemas y procesos BIM.
  • Aportarás más valor y competitividad a tu empresa, conseguirás una visión estratégica de negocio en competencias que tradicionalmente caracterizaban al sector combinado con las nuevas tecnologías. Además, el BIM será exigido por ley el 26 de julio de 2019 para Licitaciones Públicas de Infraestructuras.
  • Tendrás la oportunidad de asistir a STAGE internacionales en Taiwán y Barcelona, dónde recibirás master class y conocerás a alumnos y profesores.

ACREDITACIÓ ACADÈMICA

Màster Internacional em Bim Management per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.

1. Gestão em BIM
1.1. Gerenciamento de informações
1.2. OpenBIM e prática de colaboração

2. BIM para Projeto
2.1. Coordenação
2.2. Desenvolvimento de projetos com software BIM
2.3. Interoperabilidade das ferramentas de anàlisi

3. BIM para Construção
3.1. Planejamento e estimativa de custos na construção
3.2. Pré-construção, construção e entrega com software BIM
3.3. Coordenação e gestão de canteiros

4. BIM para gerenciamento de ativos
4.1. Intercâmbio de informações na gestão de ativos

5. Implementação de BIM
5.1. Estratégias de implementação por fases
5.2. Implementando BIM

6. Trabalho Final de Master

DESTINATARIS

• Professionals dels àmbits de l'arquitectura, l'enginyeria civil i l'enginyeria industrial.
  • Professionals que implementin noves aplicacions en l'àmbit de les ciutats sostenibles (provinents de les enginyeries de Telecomunicació i Informàtica).
  • Membres de l'Administració pública que treballin en departaments d'urbanisme, gestió i economia i altres professionals i futurs emprenedors.

SORTIDES PROFESSIONALS

Cada dia augmenta el nombre d'empreses que inverteixen recursos en implantació BIM i són pocs els professionals capacitats per atendre aquesta demanda a escala internacional. Aquests professionals són altament demandats i valorats.

La metodologia BIM està basada en el model virtual i en la gestió de la informació durant tot el cicle de vida d'un projecte, que obliga arquitectes, enginyers, constructors, promotors, financers, gestors d'actius, administradors de patrimonis, facility managers, etc., a saber què és i com manejar les eines BIM per a les seves respectives responsabilitats.

La persona encarregada de la implantació i la gestió d'equips col·laboratius sota aquesta metodologia de treball, sigui en un despatx d'arquitectura, constructora, enginyeria, promotora, empresa de fabricació de materials o a l'Administració pública, és el BIM Manager.

Sr. Rogerio Lima

Quadre docent

Sr. Rogerio Lima

Sr. Pedro Melo