L’IL3-UB participa en el congrés internacional HELIX Summit México 2026 sobre innovació i educació en salut

Del 19 al 22 de maig, Mèxic va acollir una nova edició de l’International Summit HELIX México 2026, una trobada internacional centrada en el futur de l’educació contínua en salut que va reunir més de 450 participants de 20 països, entre líders acadèmics, professionals del sector sanitari, institucions educatives i experts en innovació, tecnologia i transformació educativa. L’IL3-UB va participar activament en aquesta edició amb representació destacada en diferents espais acadèmics i de debat. 
 

El IL3-UB participa en el congreso internacional HELIX Summit México 2026 sobre innovación y educación continua en salud


L’esdeveniment, celebrat entre Cuernavaca i Ciutat de Mèxic, va posar el focus en els grans reptes de la formació contínua en salut, abordant qüestions vinculades a la intel·ligència artificial, la simulació clínica, la realitat virtual, la salut planetària, el lideratge institucional i els nous models d’aprenentatge continu.

La delegació vinculada a la Universitat de Barcelona i a l’IL3-UB va estar formada per Guillem Íñiguez Papell, director general de l’IL3-UB; la Dra. Marta Romero García, vicedegana acadèmica i de qualitat de la Facultat d’Infermeria de la Universitat de Barcelona, i la Dra. Carmen Moreno Arroyo, secretària acadèmica de la Facultat d’Infermeria de la Universitat de Barcelona i responsable de Formació Permanent de la mateixa facultat.

Durant les diferents jornades, la delegació de la Universitat de Barcelona i l’IL3-UB va intervenir en diversos espais del programa acadèmic compartint experiències i reflexions sobre lideratge, desenvolupament del talent, innovació docent i humanització de l’atenció sanitària. La Dra. Carmen Moreno Arroyo va participar en la taula rodona «Desarrollo de talento, competencias y liderazgo en organizaciones», dedicada als nous models de lideratge i desenvolupament professional dins les organitzacions sanitàries.

Per la seva banda, la Dra. Marta Romero García va intervenir en la sessió «Estrategias de innovación orientada al paciente», en què va compartir l’experiència de la Universitat de Barcelona en l’àmbit de la humanització de les cures intensives i la innovació centrada en les persones.

La participació de l’IL3-UB a HELIX México 2026 posa de manifest l’interès de l’institut per continuar impulsant la innovació educativa i la formació contínua en salut en un entorn internacional. Més enllà de les sessions acadèmiques, el congrés va ser també un espai de trobada i cocreació entre universitats, hospitals, organismes internacionals i professionals del sector, amb l’objectiu compartit d’explorar nous models d’aprenentatge més flexibles, tecnològics i adaptats als reptes actuals de la salut, marcats per la transformació digital, la intel·ligència artificial i la necessitat d’impulsar models assistencials més sostenibles i centrats en les persones.