Postgrau en Coordinació i Gestió d'Urgències i Emergències Sanitàries

28 abril 2020

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Un quadre docent de prestigi format per experts en actiu dins l’àmbit de les emergències.
  • Desenvolupat 100% online per compatibilitzar-ne l’estudi amb la tasca professional.
  • Enfocament eminentment funcional i pràctic orientat a la intervenció professional i personal en les diferents situacions d’emergència.
Presentació

El nombre de professionals dedicats a atendre les necessitats sanitàries urgents de la població espanyola realitzades a través de telèfons d’emergència públics (112 i/o 061), va augmentar a 19.169 l’any 2017. Durant aquell anys es van atendre 6.751.032 alertes, la qual cosa va suposar la gestió de 18.495 alertes diàries; amb un increment del 10.3% en comparació amb l’any anterior*. Només a Catalunya, el volum d’alertes corresponia a 1.659.787 incidents, el 44'5% dels quals es van resoldre telefònicament, a través de consultoria sanitària urgent, consell de salut, informació i/o resolució de tràmits administratius sense requerir mobilització de recurs sanitari, això va suposar un increment d’un 19% en comparació amb l’any anterior.**

El Centre de Coordinació (CC) es l’eix vertebrador de tots els Sistemes d’Emergències Mèdiques (SEM). Atén la demanda telefònica de les urgències i emergències i gestionen la resposta més adequada en cada cas, d’acord amb els protocols d’actuació i els plans d’emergència establerts pel model sanitari corresponent.

La complexitat de la immediatesa de l’atenció sanitària que presten els professionals del CC, requereix una formació específica que els permeti adquirir i desenvolupar les competències necessàries com ara identificar els circuits i protocols interns, classificar el nivell d’emergència, actuar amb la major eficàcia en el menor temps possible, amb l’objectiu de donar una resposta òptima a la demanda amb els recursos disponibles.

Amb aquesta finalitat neix el nou Postgrau online en Coordinació i Gestió d’Urgències i Emergències Sanitàries (COGUES): una formació de qualitat que aporta un coneixement en profunditat de les característiques i problemàtiques dels centres de coordinació.

(*) Dades subministrades pel INE
(**) http://sem.gencat.cat/es/detalls/Noticia/180314_Activitat-061CSR-2017

Acreditació acadèmica

Diploma d'Especialització/de Postgrau en Coordinació i Gestió d'Urgències i Emergències Sanitàries per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 30 crèdits ECTS.

© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54

• BBVA