abr.

KEYNOTE SESSION: Com generar propostes de valor en entorns VUCA

Inici: 10:00h. Activitat de lliure accés.

KEYNOTE SESSION: Com generar propostes de valor en entorns VUCA
La innovació és el resultat de combinar allò existent per tal de crear alguna cosa amb més valor.

En etapes de canvi i en entorns VUCA com l'actual, emergeixen noves oportunitats i preguntes.

Davant aquesta realitat, les organitzacions han de reconsiderar com els seus equips poden proporcionar-los noves oportunitats, nous elements de valor afegit al mercat replantejant els seus models de treballs i de relació interna. Al mateix temps, també han d’aprendre a relacionar-se amb nous agents i comunitats externes al seu entorn per seguir sent competitius.

El primer pas per abordar un nou context canviant és mirar amb nous ulls allò que ja no està disponible dins l'organització, descobrint noves competències entre els nostres equips i contribuint a potenciar-les. Hem d'aprendre a descompondre l'organització i treure les etiquetes que se solen assignar als equips i així reexaminar el valor dels mateixos més enllà de la seva activitat actual.

El segon pas és explorar quins elements externs a la nostra organització s'han convertit en accessibles en el nou context emergent i buscar vincles i modalitats de col·laboració.

La jornada té format taller i convida a reflexionar sobre com els canvis socials i tecnològics estan desplaçant la zona de valor en els entorns professionals i que canvis impliquen en el dia a dia de les organitzacions. El taller introdueix els participants al mètode Pentagrowth, el qual proporciona un angle des del qual les organitzacions poden aprendre a relacionar-se amb aquest entorn canviant i generar noves propostes de valor amb el suport de les capacitats internes i externes de l'organització.

Comencem?

PONENT

Gabriela Masfarré

• Graduada en International Business Economics per la UPF, amb experiència en l'àmbit de les microfinances i l'emprenedoria social en països en desenvolupament.
  • Forma part de l'equip d’Ideas for Change, especialitzats en l'estudi i disseny de models col·laboratius, oberts i exponencials.
  • Part de l'equip desenvolupador de la metodologia Pentagrowth Membre actiu de la comunitat Ouishare.
Valeria Righi

• Investigadora en Ideas for Change.
  • Doctorat en Disseny Centrat en l'Usuari per la Universitat Pompeu Fabra. La seva recerca s'ha desenvolupat com a part d'una sèrie de projectes europeus i nacionals; per exemple, Life 2.0 (ICT-PSP-270.965) i WorthPlay (Fundació La Caixa i Fundació General CSIC) Més recentment, ha estat atorgada de la beca d'investigació industrial Torres Quevedo per a estudiar la innovació liderada per ciutadans en contextos urbans.
© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54

• BBVA