Talent Hub

Agenda Talent Hub

maig

WORKSHOP: APRENENTATGE I INNOVACIÓ EN UN MÓN LÍQUID.

Inici:18h-20.30h. Activitat gratuïta i exclusiva per a Alumni UB i alumnes del Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

WORKSHOP: APRENENTATGE I INNOVACIÓ EN UN MÓN LÍQUID.
Zygmunt Bauman va encunyar el concepte de "món líquid" per definir l'actual moment de la història en què les realitats sòlides de generacions anteriors s'han esvaït i han donat pas a un món més precari.

La intenció d'aquest workshop és mostrar aquells coneixements i habilitats necessàries per navegar en aquest món líquid aprenent del futur a mesura que aquest va emergint, i on l'adaptabilitat de l'individu és capital.

Per això, s'utilitzaran els elements principals de la Teoria U, o teoria de la presenciació, que mostra com actuar a mesura que les opcions de futur apareixen.

Otto Schamer, el seu creador, defineix "presenciació" com sentir, sintonitzar i actuar des del nostre màxim potencial futur.

En aquest workshop explorarem el lloc del qual aquestes relacions emergeixen, integrant intel·ligència, sensibilitat i capacitat de l'acció, perquè es produeixi un canvi significatiu.

Això té una especial rellevància en el camp de la creativitat aplicada en innovació i en la gestió de projectes, on s'obre la porta a un nou enfocament col·laboratiu en la innovació.

Amb LEGO® Serious Play® s'experimentarà com desenvolupar l'essència d'aquesta presenciació en canvis significatius des d’accions que promoguin la innovació i la transformació social, proposant als assistents resoldre un repte de futur on es barregen recomanacions de Disciplina i Cultura de la Innovació del professor Jay Rao, del prestigiós Babson College de Boston, amb la Teoria U d'Otto Scharmer.

LEGO® Serious Play® és una de les millors metodologies i una de les més innovadores per a la facilitació de pensament, comunicació i resolució de problemes orientada a millorar el rendiment de persones, equips i organitzacions.

PONENT

Pere Juárez.

Project Management, Entrepreneurship & Innovation Professor.

• Director general d’EDUCHALLENGES i president del Club d'Innovació i Competitivitat de la Universitat de Barcelona.
  • Consultor internacional.
  • Membre de l’IAF - International Association of Facilitators.
  • Doctorant i expert en innovació educativa.
  • Trainer & Facilitator d'equips d'alt rendiment mitjançant l'ús de LEGO® SERIOUS PLAY® i gamificació, amb una reconeguda trajectòria en l'àmbit de gestió de projectes d'innovació i la docència universitària.
  • Director del Grup de Treball ICE-UB LEGO Serious Play for Agile Learning.
  • Certified Facilitator en LEGO Serious Play Method.
© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54

• BBVA