Expert en Prevenció i Intervenció del Bullying i Ciberbullying

19 juliol 2018

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Quadre docent multidisciplinari del sector públic i privat amb un recorregut llarg treballant amb nens i adolescents.
  • Aprenentatge experiencial i col·laboratiu basat en la resolució de casos reals.
  • Videoconferències i best practices amb professionals de primer ordre amb els quals compartir experiències.
Presentació

Segons dades internacionals facilitades per la Unesco, dos de cada deu nens i joves al món han sofert assetjament escolar, una xifra que ha crescut un 87 % els últims anys. A més a més, l’informe “Yo a eso no juego”, realitzat per la ONG Save the Children, alerta que un 9,3 % dels alumnes a Espanya ha patit bullying de forma continuada.

Recentment, s’ha incrementat la preocupació d’educadors i pares i mares de família pels casos de violència que tenen lloc en centres educatius i que, en la seva forma més extrema, tenen conseqüències fatals.

El professor i altres professionals que interactuen amb el nen o adolescent són figures clau en la detenció, prevenció i posada en marxa de protocols d’intervenció davant de situacions de violència escolar. Minimitzar el problema o no donar-li la importància que requereix és una barrera que els adults han de derrocar.

L’objectiu de l’Expert en Prevenció i Intervenció del Bullying i Ciberbulling és aportar les eines necessàries per prevenir, identificar i intervenir situacions de bullying i ciberbullying, coneixent el concepte, les seves característiques i manifestacions, reflexionant sobre la forma en la qual es poden abordar aquestes situacions de violència, sensibilitzant sobre la importància de relacionar-nos de manera positiva davant de les situacions d’assetjament i posant en marxa metodologies, tècniques i estratègies per gestionar i transformar el conflicte.

Acreditació acadèmica

Expert en Prevenció i Intervenció del Bullying i Ciberbullying per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l’Espai Europeu d’Educació superior i equivalent a 17 crèdits ECTS.

© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54