Màster en Atenció Prehospitàlaria i Hospitalària Urgent

Final curs:
30 desembre 2017
Horari:

Divendres de 9:00h a 17:00h i alguns dijous de 15:00h a 20:00h.

Lloc:
IL3 - Universitat de Barcelona. C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Aval de més de 20 anys d'experiència en formació de postgrau en l'àmbit de l'atenció prehospitalària i amb més de 2.000 alumnes formats.
  • Programa amb enfocament pràctic, que inclou dos mòduls d'habilitats clíniques i 246 hores de pràctiques obligatòries en unitats prehospitalàries, hospitalàries i centres d'urgències en atenció primària.
  • Inclou acreditacions SVB+DEA, SVI i SVAT, d'acord amb les recomanacions de l'European Resuscitacion Council.
Presentació

La demanda de serveis sanitaris d’atenció a la població en situacions que requereixen una resposta immediata, com ara els accidents de trànsit, les urgències domiciliàries o els plans d’emergències i catàstrofes, ha experimentat un creixement constant durant els últims anys. El pronòstic de les persones que pateixen aquestes situacions depèn, en gran mesura, de la qualitat de l’assistència que reben en el decurs dels primers minuts.

Com a resposta a aquesta tendència, en els últims anys les autoritats sanitàries estan duent a terme un pla d’implantació d’unitats d’atenció immediata, algunes de les quals estan vinculades a serveis d’urgències d’hospitals comarcals, i d’altres a empreses de capital públic, com ara el SEM (S.A.), que és l’empresa pública encarregada de gestionar i donar resposta a les demandes d’assistència d’urgència i emergència sanitària extrahospitalària a Catalunya.

Cal que els professionals sanitaris que atenen aquests casos, és a dir, els metges, infermers i tècnics de transport sanitari que conformen la unitat mòbil, tinguin una formació específica per al desenvolupament de l’Atenció Prehospitalària Urgent.

Amb aquest objectiu, les escoles d’infermeria de les universitats de Barcelona, Girona, Lleida i la Rovira i Virgili, disposen des de fa anys d’una oferta formativa reglada de postgrau, i ara, la de màster, que des del començament ha procurat unificar els criteris professionals i els objectius docents, així com l’intercanvi de professorat i de material didàctic. El Màster en Atenció Prehospitalària i Hospitalària Urgent (MAPHU) de l’IL3 és la titulació que ofereix la UB.

Així, el màster neix amb la vocació de ser l’eina que permeti als infermers/es desenvolupar les seves carreres professionals en el camp de l’atenció prehospitalària, i que faciliti i permeti als professionals investigar, planificar, formar i organitzar aquelles situacions que requereixen assistència sanitària immediata.

En aquest sentit, el màster aprofundeix en l'atenció integral prehospitalària amb caràcter urgent i en el coneixement d’aspectes com ara el “transfer” extrahospitalari-hospitalari, la urgència hospitalària, les cures al malalt crític en l'àmbit hospitalari, l'atenció sanitària urgent en situacions especials (medi aquàtic, rescat en muntanya, atenció a múltiples víctimes en emergències i catàstrofes) i aporta les eines i habilitats de gestió per atendre aquests pacients en termes de màxima eficiència i qualitat.

Nota important:

Si has realitzat el Postgrau en Atenció Prehospitalària Urgent (APU) en qualsevol de les seves modalitats, presencial o semipresencial, i vols obtenir el títol de màster, només hauràs de realitzar 30 crèdits ECTS del programa de màster. Per a la matrícula, fes clic aquí

Si has realitzat algun dels mòduls del Màster en Atenció Prehospitalària Urgent (MAPU) entre el 2000 i el 2008 i vols obtenir el títol de màster, fes clic en el següent e-mail per contactar amb l'assessora del programa.

Acreditació acadèmica
Màster en Atenció Prehospitàlaria i Hospitalària Urgent per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.

Amb acreditació de Suport Vital Bàsic i Desfibril·lació Externa Automàtica (SVB+DEA), Suport Vital Immediat (SVI) i Suport Vital Avançat en Trauma (SVAT) pel Consell Català de Ressuscitació de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.