Talent Hub

Experience

7 CONSELLS PER OPTIMITZAR EL TEU PERFIL LINKEDIN

Daniel Núñez.

En un món on hi ha més mòbils que raspalls de dents, la forma en què construïm la marca personal i professional ha d'evolucionar. I és que, tal com explica Daniel Núñez, Talent Advisor de Human Age Institute, estem en l'era dels nethunters: el 75% dels recruiters fan servir LinkedIn per localitzar talent i un 95% consulta aquesta xarxa social per saber més dels candidats que estan avaluant.

7 maneres de millorar la teva marca personal a LinkedIn

LinkedIn no és un currículum vitae en línia. És una potent eina per presentar-se al mercat tal com volem ser vistos: permet “humanitzar” el perfil i donar a conèixer les nostres experiències i emocions en l'àmbit professional. Més que obtenir contactes, dóna l'oportunitat de generar relacions i aconsegueix situar el professional on vol estar a través de la seva participació en comunitats.

Per treure el màxim profit a LinkedIn, des de Talent Hub et recomanem:
  • Utilitza una bona foto, amb una vestimenta adequada al teu sector i en la qual destaquis sobre qualsevol altre element.
  • Escriu un extracte directe i concís responent sempre a tres preguntes bàsiques: qui sóc, què ofereixo i què vull. A més, actualitza'l de manera contínua segons les noves experiències adquirides i les tendències del teu sector. I sobretot, explica qui ets, no on treballes. La resta de teu perfil ja dóna detalls sobre la teva trajectòria.
  • Procura que sigui senzill contactar-te. Facilita les dades del mitjà més efectiu per localitzar-te.
  • Personalitza la URL de la teva pàgina de LinkedIn amb el teu nom, ja que et beneficiarà en els cercadors.
  • Inspira't en perfils que representin un model per a tu, ja sigui per l'empresa on treballen o pels coneixements que aporten, i avalua quines paraules claus utilitzen, com es defineixen, etc.
  • En la teva experiència, detalla aquelles característiques que ajuden a definir el professional que ets avui i que donin suport a l'objectiu que tens actualment.
  • Contribueix a completar les habilitats de la teva xarxa i respon a les recomanacions que se't sol·licitin, et mostraran com un professional actiu i connectat.
Un cop renovat el teu perfil de LinkedIn, proposa't ser actiu en la teva xarxa conjugant els verbs bàsics que t'aportaran més visibilitat:

Moure – Compartir – Intercanviar

Altres estratègies addicionals a LinkedIn que permeten consolidar el teu branding personal:

• Aposta per una visibilitat més gran utilitzant altres canals digitals de manera paral·lela a LinkedIn. Inspira't en “The Google Job Experiment” aquí
  • Centra't a fer al mercat una proposta diferencial, ja sigui aprofundint en les pròpies habilitats —què faig bé i amb què gaudeixo— o gràcies a una presentació creativa del nostre perfil alineada amb el nou llenguatge en línia. Series capaç de superar el “metrocurrículum” d'Enzo Vizcaíno?mira-ho aquí