El Màster en Gestió Integral de Serveis d'Atenció Primària, Socials i Hospitalaris (GESAPH) de l'IL3-UB conclou amb l'acte de presentació dels projectes finals de màster dels alumnes.

09.11.2017

L'acte va estar presidit per Guillem Iñíguez Papell i el Dr. Josep Maria Grego, amb el periodista Josep Cuní com convidat d'excepció, a més de comptar amb el suport de laboratoris Esteve. Els estudiants van exposar sis propostes grupals de millores en l'atenció sanitària als ciutadans.

La cloenda de l'edició 2016/2017 del Màster en Gestió Integral de Serveis d'Atenció Primària, Socials i Hospitalaris (GESAPH) organitzat per IL3-UB va servir com plataforma de presentació per sis nous projectes finals de màster que buscaran la seva aplicació real al món laboral d'acord amb la línia proposada al programa docent.

L'esdeveniment que ha tancat el cicle iniciat pels alumnes durant el novembre de 2016 ha comptat amb el patrocini de laboratoris ESTEVE, que ha volgut donar suport a l'únic màster que permet iniciar-se al treball col·laboratiu entre nivells assistencials sanitaris, soci sanitaris i de serveis social.

Els projectes es van exposar després de la ponència dels professionals convidats a presidir la cloenda: el reputat periodista Josep Cuní, el Director General d’IL3-UB Guillem Iñiguez Papell i el director del Máster GESAPH, el Dr. Josep Maria Grego.

A l'acte de presentació dels treballs finals dels alumnes, Josep Cuní va destacar la necessitat de mantenir el rigor comunicatiu en un temps de desinformació on prima la immediatesa i no tant la profunditat del coneixement. "Informar és transmetre i comunicar és fer-ho amb eficàcia i avui una cosa i l'altra no es poden despendre de cap activitat professional", assegurava Josep Cuní. "Intentin vostès doncs, que aquelles persones que atenguin i tractin confien en la seva personalitat i en la seva excel·lència, i seleccionen abans les seves explicacions, les seves orientacions, els seus suggeriments".

Per Cuní, els alumnes hauran de ser els millors comunicadors de la seva feina, sent clars, transparents, empàtics i constructius, divulgant un coneixement fomentat en l'aprenentatge, la dedicació i l'esforç.

El director Josep Maria Grego, agraint les paraules de Josep Cuní, va donar pas seguidament a les exposicions dels alumnes, i va voler incidir de nou en l'esforç que es culminava en la presentació dels treballs, que conclou una etapa d'aprenentatge que ha implicat molta paciència tant dels mateixos estudiants com de les famílies.

Seguint els paràmetres del màster, que tracten d'incloure el treball col·laboratiu entre sanitaris i serveis socials per aconseguir una atenció integrada pel ciutadà, les propostes dels alumnes van estar tan diverses com compromeses amb la divulgació de noves propostes de serveis assistencials.

En un context d'increment i envelliment de la població, on la demanda de serveis i la millora de la qualitat en l'atenció a les persones dependents fan necessària una oferta formativa adaptada a aquests requeriments, els alumnes van presentar projectes que busquen donar resposta a les esmentades necessitats.

Les iniciatives presentades durant la cloenda tractaven temes com: la posada en comú del tractament de dades en dues entitats sanitàries a la província de Tarragona amb el projecte “coordinació entre l’EAP Riudoms i la RGG l’Onada”, la millora de l'atenció sanitària i social a una residència geriàtrica dintre del “projecte millores”, la intervenció d'un equip multidisciplinari per la millora de l'adherència terapèutica i farmacològica com a part del projecte Intervenció d’un equip multidisciplinari per a la millora de l'adherència terapèutica farmacològica en pacients ATDOM, el tractament dels pacients crònics complexos i coordinar la seva atenció desenvolupat al projecte “Atenció Integrada urgent dels pacients crònics complexos institucionalitzats, la creació d'un nou recurs de residència a domicili que sigui alternativa a les residències oficials plantejada al projecte “Residències a domicili. Un nou recurs per disminuir el grau d’institucionalització de les persones dependents i la millora en la identificació dels pacients que poden necessitar una atenció domiciliaria per acurtar els terminis d'esment que es va exposar amb el Programa de Prescripció de Serveis d'Atenció Domiciliària Socials des d’una Unitat Funcional Interdisciplinària a Palamós”.

Una vegada finalitzades les exposicions, tots els participants van gaudir d'una copa de cava al hall que va servir com a colofó del Màster en Gestió Integral de Serveis en Atenció Primària, Socials i hospitalaris (GESAPH), que compta amb el suport del Departament de Salut i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

Aquesta edició, a més, ha tornat a alinear-se amb les exigències del Pla de Salut 2015-20, el Pla estratègic de serveis socials i el Pla Interdepartamental d'atenció i interacció social i sanitari (PIAISS) de la Generalitat de Catalunya.
© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54