Es consolida l’Escola Universitària d’Estiu a Santa Coloma de Gramenet

• La signatura d’un nou conveni entre l’Ajuntament, la Universitat de Barcelona i l’Institut de Formació Contínua-IL3  consolida aquesta iniciativa que es reprèn ara, després de l’aturada l’estiu passat per la pandèmia.
  • L’Escola Universitària d’Estiu torna oferint un curs sobre nutrició i esport i amb la segona edició del curs “Santako School of Rock”.

Es consolida l’Escola Universitària d’Estiu a Santa Coloma de Gramenet

Aquest tarda, l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet,  Núria Parlon; el rector de la Universitat de Barcelona, Joan Guàrdia; i el director general de la Fundació Institut de Formació Contínua-IL3 de la Universitat de Barcelona, Guillem Iñíguez, han signat un nou conveni per a la programació de l’Escola Universitària d’Estiu que permetrà la programació de cursos en les edicions dels anys 2021-2024 a la ciutat de Santa Coloma. Els cursos, que s’emmarquen en l’oferta anual d'Els Juliols UB, formen part dels objectius del projecte “Santa Coloma, Ciutat Universitària” i comptaran amb una subvenció de l’Ajuntament de 29.146 euros en total per a la seva organització en els propers quatre anys. L’acte de signatura ha tingut lloc a Centre d’Art Contemporani Can Sisteré, lloc en què s’impartiran les classes presencials d’un dels cursos (“Santako School of Rock”) d’aquesta edició.

Durant l'acte, l'alcaldessa Núria Parlon ha afirmat que «avui fem un pas important en el projecte “Santa Coloma, Ciutat Universitària”, amb la consolidació de l’Escola Universitària d’Estiu a partir de la signatura d’aquest conveni amb la UB i l’IL3, que ha de suposar noves oportunitats de formació i progrés per a la ciutadania i per a la societat en general.  Alhora, ens ajuda  a consolidar-nos com a ciutat amb un projecte universitari sòlid i amb moltes perspectives de creixement futures, amb el Campus de l’Alimentació de Torribera i les institucions que formen part d’aquest gran hub dedicat al món acadèmic, la recerca, la investigació i la docència especialitzats en salut i nutrició».

El rector Joan Guàrdia ha destacat que «la signatura d’aquest acord és un pas més en les fructíferes relacions que tenim amb l'Ajuntament de Santa Coloma, que s'emmarquen en la nostra condició d'universitat líder en l’àrea metropolitana de Barcelona». Així mateix, ha posat en relleu que el conveni contribueix a l'impuls d’Els Juliols com la veritable acadèmia d'estiu de la UB, i ha reforçat aspectes que són clau, com ara la transferència de coneixement a la societat i la formació continuada.

En aquest sentit, el director general de la Fundació IL3-UB Guillem Iñíguez ha assenyalat també que, «des de la iniciativa conjunta que consolida l’Escola Universitària d’Estiu de Santa Coloma, seguim apostant per posar el coneixement de la Universitat de Barcelona a l’abast de la societat i per donar resposta al desig d’aprendre per part d’una ciutadania amb una gran diversitat d’inquietuds i interessos».

La signatura del conveni ha coincidit amb l’inici dels cursos oferts en aquesta segona edició de l’Escola Universitària d’Estiu, en què hi assistiran 40 ciutadans i ciutadanes de manera gratuïta gràcies al conveni signat.

Els cursos 2021: “Nutrició i Esport” i segona edició de “Santako School of Rock”

En aquesta segona edició, la Universitat de Barcelona ha inclòs dos cursos:
“Nutrició i Esport”, sobre la nutrició de l’esportista i la seva aplicació, i que compta amb la col·laboració del Campus de l’Alimentació de Torribera de la Universitat de Barcelona; i “Santako School of Rock”  sobre història i perspectiva social i cultural del rock.

En aquesta ocasió, el curs “Nutrició i Esport” comptarà amb experts en nutrició i fisiologia de l’esport per aprofundir en les necessitats nutricionals, l’alimentació, la gastronomia o la suplementació nutricional de l'esportista. Explicaran també la relació que hi ha entre la nutrició i l’esport en poblacions concretes, com ara la infantil o les persones amb diabetis. Les classes tindran lloc del 5 al 16 de juliol en modalitat online.

En la segona edició del curs “Santako School of Rock”, professors, periodistes, músics i productors aproparan aquest estil musical del segles XX i XXI des de diferents àmbits: la literatura, la història, la industria musical o la composició musical. També inclourà temes que recullen diferents perspectives com la participació de les dones, l’alimentació i la nutrició o la relació amb els mitjans de comunicació. Els curs s’imparteix de manera presencial del 5 al 9 de juliol.

Exposició “Dones del rock”

Paral·lelament al curs “Santako School of Rock”, el Centre d’Art Contemporani Can Sisteré acull fins al 25 de juliol l’exposició “Dones del rock”, que pretén donar visibilitat a les aportacions de les dones en el món de la música.  A la mostra es podran veure obres dels fotoperiodistes musicals Rosario López, Clara Orozco, Xavi Mercadé, Hara Amorós, Lluís M. Muntaner, Jordi Vidal i Mario Olmos.