L’IL3-UB inicia en febrer la 2a edició del curs Maneig Clínic del Pacient COVID-19

La formació s’ha dissenyat amb un format àgil, que permet formar-se des de qualsevol dispositiu i en qualsevol lloc, i ofereix a professionals tècnics de l’àmbit de la geriatria, infermeria i transport sanitari les últimes eines i coneixements per enfrontar-se amb garanties a l’atenció del pacient COVID-19.

noticia curso prevencion infecciones

Vuit mesos després de l’inici de la pandèmia, l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona convoca el febrer de 2021 la segona edició del curs Prevenció i Control d’Infeccions (PCI) a l’Atenció Residencial i Sociosanitària: Maneig Clínic del Pacient COVID-19. Les inscripcions ja estan obertes a la pàgina web de l’IL3-UB.

Tal com detalla l’Enric Limón coordinador del programa VINCat (Sistema de vigilància de les infeccions relacionades amb l’assistència sanitària a Catalunya) del Servei Català de la Salut i director del Màster en Prevenció i Control d’infeccions de l’IL3-UB el curs va néixer de la necessitat d’aportar al professional tècnic assistencial de geriatria, infermeria i transport sanitari, els coneixements i les eines per fer front amb èxit la gestió de pacients amb la COVID-19. «Aquest curs obra un nou espai de control de la infecció que l’àmbit sociosanitari no cobria. Fins ara, si una residència lluitava contra un quadre d’infeccions, se sol·licitava la cobertura per part de l’atenció primària, o es derivava als pacients als hospitals de referència. Quan la pandèmia va explotar amb tota la virulència a la primera onada de la COVID-19 es va demostrar que era molt difícil aplicar els protocols existents, pel qual es va tornar imprescindible que els professionals comptaren amb coneixements contrastats per enfrontar-se a la malaltia», explica Limón.

Una formació àgil i actualitzada dissenyada per al professional tècnic

El curs està pensat per a professionals tècnics en actiu, que s’enfronten cada dia a la COVID-19, i que necessiten coneixements actualitzats per fer front a la pandèmia des dels seus llocs de treball. Mitjançant un format àgil, eminentment audiovisual i amb una duració que ofereix l’equilibri perfecte de dedicació i coneixement, dona poder als professionals sociosanitaris amb noves eines en la lluita contra la COVID-19.

Així ho explica Enrique Limón: «Es tracta d’un programa molt intens, amb materials molt pedagògics i audiovisuals que et permet connectar-te des d’un mòbil, una tauleta o un ordinador. A més a més, la forma en la qual s’adquireixen els coneixements és basant-se en casos clínics i/o experiències assistencials reals, la qual cosa dona resposta a allò contra que estan lluitant els professionals cada dia, amb el plus que tenen accés a experts que t’ajuden a reflexionar sobre la teva pràctica professional per entendre com gestionar correctament aquesta malaltia».

Un altre dels pilars de la formació és la pertinença dels continguts: «des del departament de Salut i la Universitat de Barcelona fa dècades que estan lluitant contra les infeccions, per tant, el que hem fet és aplicar tots els nostres coneixements al control d’aquesta infecció nova, amb alt grau de transmissibilitat, a la qual hem d’aplicar mesures de prevenció i maneig similars a la forma en la qual tractem altres malalties a les quals ens estàvem enfrontant des de fa anys».

Un programa contrastat, que, a més a més, es va actualitzant de manera constant gràcies al destacat panell d’experts que participen en el programa i els convenis que l’IL3-UB impulsa en aquest àmbit, com el recentment firmat amb l’Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA).

«ACRA va detectar que els seus professionals necessitaven formar-se per lluitar contra allò que es desconeixia i era nou, que colpejava de manera brutal al seu col·lectiu i va ser quan l’IL3-UB va respondre a aquesta demanda. L’aliança ens permetrà anar adaptant el curs a les necessitats del moment. No es tracta d’una formació estàtica, sinó que és flexible, i per això és vital estar en contacte amb els professionals que estan donant el servei», reflexiona el director del programa.