L’IL3-UB inaugura el seu primer Curs de lideratge Agile a la Indústria 4.0

El passat 17 de desembre es va inaugurar la primera edició del Curs de Lideratge Agile en la Indústria 4.0 de l’Institut de Formació Continua IL3-UB. Es tracta d’un programa subvencionat pel Consorci per a la Formació Continua de Catalunya, al marc del conveni de col·laboració per promoure la integració dels nivells superiors de qualificació entre l’àmbit universitari i el de la formació continua, al marc del Pacte Nacional per a la Indústria.

Aquest pla vol potenciar la indústria 4.0 a Espanya, a través de la formació dels professionals que formen part del conjunt[A1]  industrial, amb l’objectiu que es puguin incorporar les competències necessàries per enfrontar els reptes que introdueix un escenari de canvis profunds.

noticia curso agile industria 4.0

De fet, la indústria 4.0 suposa una gran transformació als models de negoci, en ampliar el repertori de productes i serveis, i obrir camí a una nova generació de llocs de treball. Aquest context exigeix lideratges moderns i dinàmics que puguin impulsar els processos d’adaptació necessaris perquè les seves organitzacions siguin competitives de cara al futur.

A partir de la seva àmplia experiència en programes de formació sobre competències de lideratge, l’Institut de Formació Continua IL3-UB ofereix una proposta innovadora, adaptada a les necessitats i exigències de la Indústria 4.0.

Aquest curs de formació està dirigit a treballadors actius amb perfils de responsabilitats, que estiguin ocupant comandaments intermedis o feines directives amb equips a càrrec seu, i aspiren a desenvolupar i actualitzar les seves competències com líders dins dels seus entorns laborals.

El programa tindrà una duració total de 150 hores, distribuïdes en dues sessions presencials cada dimarts i dijous a la tarda, entre desembre i juny del pròxim any. Les places són limitades, i es preveu confirmar un grup d’uns vint alumnes. Quan s’acabi el curs, cada alumne rebrà un certificat acreditatiu.

El mètode Agile aplicat al lideratge

El concepte Agile va néixer a l’àmbit de les empreses de desenvolupament de software, com a resposta a la necessitat d’adaptar ràpidament els productes orientats al client, a partir de les metodologies i processos operatius moderns.

Si s’aplica el lideratge, el mètode Agile remet als perfils de responsabilitat que es caracteritzen pel seu dinamisme i flexibilitat, com també per impulsar una millora continua, promoure el treball col·laboratiu, i fomentar l’autonomia i l’apoderament per a la presa de decisions als seus equips.

Per poder exercir aquests nous rols, els líders han d’incorporar noves habilitats i competències transversals, que permeten impulsar i consolidar els canvis culturals que requereix la indústria 4.0 i l’Agile Management.

En aquest sentit, el programa del curs està enfocat a identificar les claus del lideratge Agile i reconèixer l’alt impacte que poden tenir a les organitzacions. Per aquest motiu, es preveu la demostració de diverses metodologies i dinàmiques d’aprenentatge, amb l’objectiu que els coneixements adquirits tinguin una aplicabilitat pràctica, perquè els participants puguin millorar les seves competències com a líders als seus espais de treball.

HOLA