Gaudir UB. Filosofía, Lengua y Literatura

L'artista i el filòsof, art i text a l'època moderna

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

dijous de 9.30h a 11.30h
22/9/2022
24/11/2022
Casa Jeroni Granell
Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Els escrits i declaracions de pintors i escultors, com els de crítics i poetes, constitueixen fonts vàlides per a l'estudi de les idees i les doctrines de l'art modern. Els artistes són comentaristes legítims del seu propi art, immersos com estan en les idees i les actituds del món que els envolta, al mateix temps que únics participants i testimonis de l'acte pel qual es crea una obra d'art.

És necessari entendre l'ambient social i cultural en el qual sorgeixen una sèrie d'idees que a poc a poc es van desenvolupant en les obres, tant escrites com plàstiques. I, dins d'aquest ambient, hem de ser capaços d'extreure cada document en el seu context concret per a entendre les intencions últimes tant de l'artista com del crític i el teòric.

En un ambient distès, i fomentant el debat sobre a l'art modern i les idees estètiques, busquem una comprensió profunda del desenvolupament de la història de la nostra cultura.

1. Els orígens de l'estètica moderna
2. Origen i desenvolupament de la crítica d'art
3. Kant i el judici del gust
4. Filosofia idealista i romanticisme
5. Stendhal vs. Baudelaire
6. Les idees estètiques de Nietzsche
7. Metafísica de la música: Schopenhauer, Wagner, Nietzsche
8. Filosofia de la cultura i filosofia de la història
9. Simbolisme i decadentisme
10. Els escrits de Cézanne, Gauguin i Van Gogh

Marcos Yáñez Velasco, professor de filosofia, història i teoria de l'art

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).