Gaudir UB. Arte, Música y Cine

Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Cada regió geogràfica té una idiosincràsia particular que la fa desenvolupar una manera d'entendre el món. Però hi ha ciutats o regions particulars en les quals, a causa de determinades circumstàncies i en determinat moment es donen les condicions per al desenvolupament no sols de la mateixa ciutat, sinó de tota una generació irrepetible de pensadors, escriptors i artistes.

Aquestes causes i condicions són les que analitzarem en un curs que pretén recórrer els carrers (encara que sigui virtualment) per a veure com en cada cantonada ens trobem l'estudi d'un pintor, el taller d'un escultor, la sala d'assaig d'una orquestra simfònica o el parc en el qual s'inspira un poeta.

Berlín, Munic i Viena van viure a la fi del segle XIX i principis del XX un tumultuós període d'efervescència artística marcat per la disputa entre les antigues i anquilosades institucions i una nova generació que reclamava llibertat i independència artística i que van acabar desenvolupant el modernisme, l'expressionisme i el simbolisme, moviments literaris i artístics que van sorprendre el món sencer. Kandinsky, Klimt o Munch van ser part d'aquesta revolució.

1. El panorama de l'art vuitcentista en l'àmbit germànic
2. L'herència del romanticisme i el desenvolupament de la filosofia alemanya
3. L'impacte de Marx i Nietzsche al món intel·lectual
4. Intercanvis del món germànic amb les capitals europees de l'art
5. Stefan Zweig: decadentisme, fi de segle i el joiós apocalipsi
6. El brou de cultiu de l'expressionisme
7. Edvard Munch i la "Berliner Secession"
8. L'expressionisme i la "Münchener Secession"
9. El genet blau: Auguste Macke, Franz Marc i Wassily Kandinsky
10. Gustav Klimt i la "Wiener Secession"
11. Els hereus de Klimt: Oskar Kokoschka i Egon Schiele

Marcos Yáñez Velasco, professor de filosofia, història i teoria de l'art

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).