Gaudir UB. Historia y Antropología

C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Al llarg de la història de la humanitat els viatges s'han convertit en font de coneixement. Cadascuna de les sessions que conformen el curs estarà centrada en un dels grans viatges científics que es produïren entre els segles XVII i XIX. Per estudiar-los es contextualitzarà la situació històrica en què es van produir, es biografiaran els seus protagonistes, s'abordarà l'itinerari que van seguir i es prestarà especial atenció als descobriments i les seves aportacions al coneixement humà.

1. Una mirada als grans viatges científics del segle XVII
2. Louis Antoine de Bougainville a les illes Malvines i la seva volta al món (1765 / 1766-1769)
3. Els viatges de James Cook a bord del "Endeavour" i el "Resolution" (1768-1779)
4. José Celestino Mutis i la expedició botànica (1783-1808)
5. La "Expedición Malaspina-Bustamante" (1789-1794)
6. Les campanyes de Napoleó a Egipte (1798-1801)
7. El viatge d'Alexander von Humboldt per Amèrica (1799-1804)
8. Charles Darwin i el viatge del "HMS Beagle" (1831-1836)
9. Les expedicions de David Livingston a l'Àfrica (1852-1856)
10. Els viatges a l'Àrtic i l'Antàrtic: Jules Dumont d'Urville (1840), Robert Peary (1909) i Roald Amundsen (1909)

Professorat

Sebastià Sánchez Sauleda, doctor en història de l'art i historiador per la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)