Gaudir UB. Ciencias naturales y Medio ambiente

Idees i jocs matemàtics del dia a dia: les sorpreses matemàtiques

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català i Castellà
divendres de 12.00h a 14.00h
20/1/2023
24/3/2023
IL3 - Universitat de Barcelona
C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Generalment es considera que les matemàtiques són molt útils i necessàries tant per al desenvolupament de la societat, especialment en el cas d'una societat científica i tecnològica com la nostra, com per a la vida quotidiana. Però també és molt habitual sentir a dir «les matemàtiques no estan fetes per a mi», «jo no tinc habilitat per a les matemàtiques», etc., en bona part perquè potser a l'escola no es va treballar el gust per les matemàtiques: no se'n va gaudir jugant-hi ni es van relacionar amb aspectes de la vida quotidiana.

En aquest curs presentarem situacions del dia a dia en què les matemàtiques són molt presents (en les eleccions, l'art, l'esport, la història, les ciutats, el cos humà, les pandèmies...), i en gaudirem mitjançant jocs, entreteniments, màgia i moltes coses més!

La metodologia, doncs, serà bàsicament activa: les explicacions es combinaran amb jocs i activitats en què participaran els assistents. El grau de dificultat és totalment assequible per a qualsevol, i en qualsevol cas sempre es donaran les explicacions necessàries perquè tothom pugui entendre i gaudir de les matemàtiques com en gaudim els professors del curs.

1. Alfabet i personatges matemàtics
2. Jocs i curiositats aritmètiques i geomètriques 1
3. Diagrames estadístics: l'art de visualitzar dades
4. De la matemàtica dels jocs al joc de la matemàtica (II): Introducció a la Teoria de jocs
5. Jocs i curiositats aritmètiques i geomètriques 2
6. Aventures en el territori dels nombres 1
7. Paradoxes i fal·làcies
8. Jocs basats en l'estadística i la probabilitat
9. Aventures en el territori dels nombres 2
10. Sorpreses matemàtiques

Professorat

Fernando Corbalán Yuste, professor del Departament de Matemàtica Aplicada i Anàlisi de la Universitat de Saragossa

Anton Aubanell Pou, professor del Departament de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona

Jesús Enfedaque Echevarría, professor del Departament d'Educació Lingüística i Literària, i Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica de la Universitat de Barcelona

Jordi Deulofeu Piquet, professor del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)