Gaudir UB. Arte, Música y Cine

Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Una de les característiques més notables de l'art barroc és la interrelació de les expressions artístiques. L'arquitectura es converteix, així, en una manifestació que acull la pintura i l'escultura i les integra en un tot unitari.

La proposta del curs és estudiar les obres més singulars d'aquestes tres disciplines i els mestres més rellevants del context europeu del moment, fent especial atenció al comitent de l'obra i al lloc de realització. La Roma papal, un focus influent de les monarquies catòliques, i països com Holanda, un punt de referència burgès i protestant, convertiren l'Església, la monarquia i la burgesia en tres poders establerts que no dubtaren a utilitzar els artistes com els millors transmissors visuals del missatge que volien potenciar.

1. Roma, la ciutat dels papes
2. Arquitectura i urbanisme. La basílica i la plaça de Sant Pere
3. Versalles i Lluís XIV. El domini de França a Europa
4. La personalitat d'un rei: Felip IV i el palau del Buen Retiro de Madrid
5. El reconeixement social de l'artista
6. Els models escultòrics. Gian Lorenzo Bernini, el gran referent
7. Fonts literàries per a l'art. L'ús del text i de les imatges
8. Revolució en la teoria artística. Caravaggio i la seva influència
9. La diversitat del segle XVII: la pintura de les corts catòliques
10. La diversitat del segle XVII: la pintura de les corts burgeses i protestants

Professorat

Laura García Sánchez, professora del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)