Gaudir UB. Ciencias naturales y Medio ambiente

Idees i jocs matemàtics del dia a dia: dels jocs matemàtics fins a l'atzar en la vida quotidiana

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català i Castellà
divendres de 11.30 a 13.30h
23/9/2022
25/11/2022
IL3 - Universitat de Barcelona
C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Habitualment tothom considera que les matemàtiques són molt útils i necessàries tant pel desenvolupament de la societat, especialment en el cas d'una societat científica i tecnològica com la nostra, com també per a la vida quotidiana de les persones. És també molt habitual sentir a moltes persones dir que "les matemàtiques no estan fetes per a mi", "jo no tinc habilitat per a les matemàtiques", etc. En bona part perquè, potser, a l'escola no han pogut desenvolupar el gust per les matemàtiques, el plaer de jugar amb les matemàtiques, i poder relacionar les matemàtiques amb els diferents aspectes de la vida quotidiana que ens envolta.

Amb aquest curs pretenem presentar situacions de la vida quotidiana en què les matemàtiques estan molt presents, a més de gaudir de les matemàtiques mitjançant jocs, entreteniments, màgia, les eleccions, l'art, l'esport, la història, les ciutats, el cos humà, les pandèmies... i moltes més coses!

La metodologia d'aquest curs és activa, combinant les explicacions amb la participació dels assistents en els jocs i activitats que es proposin. El nivell de dificultat és totalment assequible per a qualsevol persona i, en qualsevol cas, sempre farem les explicacions que calguin perquè tothom pugui entendre i gaudir de les matemàtiques tal com les gaudim tots els professors d'aquest curs.

1. Miscel·lània de jocs i curiositats matemàtiques
2. Quadrats màgics, quadrats grecollatins i altres recreacions similars
3. Art i matemàtiques
4. Problemes per resoldre sense equacions. Estratègies
5. Un passeig per l'origen del nostre calendari
6. De les matemàtiques dels jocs, al joc de les matemàtiques. Anàlisi d'estratègies per resoldre jocs de taula
7. Matemàtiques i mitjans de comunicació
8. Origen del Sistema Mètric Decimal i del Sistema Internacional d'unitats
9. Problemes per resoldre amb imaginació creativa
10. L'atzar a la vida quotidiana

Professorat

Fernando Corbalán Yuste, professor del Departament de Matemàtica Aplicada i Anàlisi de la Universitat de Saragossa.

Anton Aubanell Pou, professor del Departament de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Jesús Enfedaque Echevarría, professor del Departament d'Educació Lingüística i Literària, i Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica de la Universitat de Barcelona.

Jordi Deulofeu Piquet, professor del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).