Gaudir UB. Derecho, Ciencias forenses y jurídicas

Introducció a la criminologia: l'estudi de les situacions de risc

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català i Castellà
dimarts de 9.30h a 11.30h
20/9/2022
29/11/2022
Casa Jeroni Granell
Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Actualment, la criminologia estudia més els fets socials, com els comportaments antisocials i/o incívics més greus que alteren la convivència ciutadana, que el crim. Aquest és un curs d'inici a la criminologia destinat a persones interessades en ampliar el coneixement d'aquesta ciència social per a la millora de la qualitat de vida de la ciutadania.

Identificarem els desafiaments dels comportaments socials més greus per la convivència de la ciutadania i de quin manera la criminologia estudia els seus factors de risc per reduir les conseqüències negatives. A més, s'estudiaran els problemes de convivència social des de l'àmbit de la criminologia aportant mesures i propostes basades en l'evidència.

La criminologia actual estudia els processos de control per poder solucionar les problemàtiques antisocials més greus. En aquest curs, també es farà una anàlisi dels riscos concrets de l'espai, el temps i l'edat de l'autor en relació amb la casuística delictiva. S'identificaran els potenciadors del crim i la criminalitat que afecten els comportaments antisocials. Així mateix, s'estudiaran els riscos per les dones i la ciberdelinqüència.

Així doncs, l'objectiu del curs és l'estudi dels riscos personals, socials i situacionals davant del delicte i els comportaments incívics més greus.

1. Introducció a la criminologia
2. Criminalitat, crim i criminologia
3. El desafiament dels comportaments delictius i incívics
4. Problemes de convivència social
5. El procés de control I: personals i socials
6. El procés de control II: situacionals i formals
7. Les etapes de la vida i la criminologia
8. El risc en l'espai físic i virtual
9. La configuració del risc per les dones
10. Potenciadors dels comportaments antisocials

Professorat

Carles Soto, professor associat del Departament de Dret Penal i Criminologia de la Universitat de Barcelona.

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).