Corporate Innovation - Pharma Industry and HealthCare Sector

El sector farmacèutic està en un procés de transformació i canvi, així com d'expansió i diversificació, més enllà del fàrmac. La Innovació es converteix en un pilar per respondre a aquests desafiaments i, sobretot, per transformar les oportunitats en realitats.

PRESENTACIÓ

La innovació a la Indústria Farmacèutica i Ecosistema Salut, més enllà del fàrmac

El sector farmacèutic està submergit en un procés important de transformació i canvi, així com d'expansió i diversificació, més enllà del fàrmac.

La revolució digital i la tecnologia són sens dubte les forces disruptives i impulsores d'aquesta transformació, però no les úniques. L'aproximació holística de la medicina i un concepte de salut més ampli, que té en compte el benestar o l'entrada de nous actors i la creació de nous models de treball i de negoci també són rellevants.

En aquest context, la innovació es converteix en un pilar essencial per respondre a aquests desafiaments i, sobretot, per transformar les oportunitats en realitats.

El programa es construeix a partir de les preguntes següents:

• Què significa Innovar?
  • Quines diferències hi ha en funció del sector i de la mida de l'empresa?
  • Som innovadors? Per què? En quin grau?
  • És necessari? Com ho fem?
  • Qui participa als processos d'innovació? . . . El talent!
  • Quines habilitats i coneixements es necessiten per innovar?
  • Sabem identificar noves idees i oportunitats?
  • Quins obstacles trobem per implementar noves idees?
  • Com són els nostres porTfolis d’innovació? Productes i Projectes
  • Quines eines ens poden ajudar al procés d'innovació?

A les diferents sessions es tractarà:

• Les diferents tipologies d’innovació; productes, serveis, models organitzatius, gestió, MKT.
  • La importància dels ecosistemes i els nous models de negoci; quins actors hem de tenir en compte ara i en el futur.
  • Les organitzacions àgils i la innovació.
  • La sostenibilitat en el concepte més ampli.
  • Els diferents tipus d'innovació a tota la cadena de valor.

VALORS DISTINTIUS

• Immersió profunda al món de la innovació. Formació pràctica i dinàmica, construïda a partir de cas reals i experiències en primera persona en R+D, innovació oberta i tancada, Kaizen i millora continua.

• Proporciona una visió holística i transversal de tota la cadena de valor del sector.

• Permet identificar i entendre els reptes i els desafiaments del sector, errors més comuns i també claus d'èxit.

METODOLOGIA

El programa es desenvolupa en 5 sessions presencials de 4 hores cadascuna, a través d'una metodologia eminentment pràctica. Durant les sessions es potenciarà el debat i la interacció entre participants, mitjançant dinàmiques de treball col·laboratiu.

ACREDITACIÓ

Els participants que assisteixin al 80% de les sessions rebran un Certificat d'Assistència, expedit per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB).

DIRIGIT A

Professionals del sector Biofarmacèutic i ecosistema, comandaments intermedis i càrrecs directius, proveïdors, emprenedors…

SOL·LICITA MÉS INFORMACIÓ

• ACREDITACIÓ, MODALITAT I IDIOMA

• Acreditació: Certificat d'Assistència
    • Modalitat: Presencial
    • Idioma: Castellà / Català
  • HORES BONIFICABLES

• Hores bonificables: 20 h (presencials)
  • Definicions i context general. . . escalfant motors

• Definicions i conceptes bàsics
    • Classificació i tipologies d'Innovació
    • Classificació i tipologia d'empreses
    • Evolució de la indústria i del sector
  • Immersió en els diferents tipus d'innovació . . . ens enlairem

• Innovació en producte
    • Innovació en processos
    • Innovació en gestió i models organitzatius
    • Innovació en màrqueting
  • La cultura i les persones. . . avancem en el viatge

• Organitzacions àgils
    • Maneres de treballar, equips transversals
    • Talent; persones, diversitat generacional
    • Habilitats; perfils híbrids, formació contínua
  • Metodologies, eines. . . comencem el descens

• Generació d'idees i portfoli d'innovació
    • Llançaments (nous productes/serveis) i vida de productes (productes madurs)
    • Innovació oberta i tancada
    • Kaizen i Millora contínua
  • Implementació d'Idees . . . aterrem

• Fer que les coses passin
    • Aprenentatges, errors comuns i claus d'èxit
    • Mètriques
    • Casos d'èxit

QUADRE DOCENT

Dra. Iolanda Marchueta
    Doctora en Química Orgànica UB, PMD-ESADE, DIBEX-ISDI, WE Health-IESE (Empowering Women in Health Innovation).
    Dra. Iolanda Marchueta
    • Consultora experta.
    • Professora a: Management, sector Pharma-Healthcare i Innovació.

SOL·LICITA MÉS INFORMACIÓ