Director d'Esdeveniments

Descobreix com convertir-te en Director d'Esdeveniments de la mà de l'IL3-UB

Un director d’esdeveniments és un professional amb responsabilitats importants com la planificació, l’organització i la supervisió d’esdeveniments de diferents tipus, per la qual cosa cal una alta qualificació per exercir aquesta tasca. La formació és fonamental per desenvolupar les funcions associades al lloc en sectors tan diversos com els casaments, els congressos o les fires, entre d’altres.

FUNCIONS

La figura del director d’esdeveniments és de gran rellevància en un equip de treball, ja que compleix funcions tan importants com aquestes:

• La planificació i l’organització de tots els aspectes d’un esdeveniment: elecció del lloc, la data i l’horari; contractació dels proveïdors i del personal necessari per a la celebració, etc.
  • La coordinació i direcció de tots els membres de l’equip que participen en l’esdeveniment: des de proveïdors fins a empleats, passant per col·laboradors o voluntaris, entre d’altres.
  • La resolució de qualsevol problema o emergència que pugui sorgir durant la preparació de l’esdeveniment i, fins i tot, durant la celebració d’aquest.
  • La comunicació amb patrocinadors, convidats, mitjans de comunicació i la resta d’implicats per promocionar l’esdeveniment.
  • El seguiment de l’esdeveniment per comprovar que es compleixen tots els objectius establerts prèviament.
  • L’avaluació de l’èxit de l’esdeveniment i la realització d’informes detallats per a patrocinadors i organitzadors.
  • La recerca de noves tendències i l’exploració de noves idees per millorar l’esdeveniment i fer-lo més atractiu per al públic.
  • El compliment d’un pressupost, controlant les despeses per a l’organització de l’esdeveniment.
  • La seguretat dels assistents a l’esdeveniment, prenent mesures de prevenció davant de qualsevol tipus d’incident o emergència.

REQUISITS I HABILITATS

Per poder exercir amb garanties totes les funcions associades al lloc de director d’esdeveniments, aquests professionals han de reunir els requisits i les habilitats següents:

• Titulació relacionada amb la gestió d’empreses.
  • Titulació específica com expert en direcció d’esdeveniments.
  • Capacitat per a la planificació i l’organització.
  • Habilitats per a la negociació per optimitzar el pressupost.
  • Habilitats de comunicació per traslladar idees de manera efectiva a clients, proveïdors, empleats, etc.
  • Capacitat de lideratge per dirigir i motivar equips de treball molt diversos.
  • Capacitat per a la resolució de problemes, fins i tot en temps real.
  • Esperit creatiu per aportar idees innovadores en l’organització d’esdeveniments.
  • Coneixements econòmics per gestionar i controlar un pressupost.
  • Coneixements tecnològics per fer servir eines associades a tota mena d’esdeveniments.
  • Versatilitat i flexibilitat per adaptar-se a esdeveniments de característiques diferents.

SALARI D’UN DIRECTOR D’ESDEVENIMENTS

El lloc de director d’esdeveniments en una empresa comporta grans responsabilitats i requereix una alta qualificació. Per això, el salari mitjà d’aquests professionals a Espanya sol ser força competitiu. De mitjana, un director d’esdeveniments pot cobrar per sobre dels 57.000 euros anuals.

FORMA’T COM A DIRECTOR D’ESDEVENIMENTS

Per convertir-te en director d’esdeveniments i exercir amb solvència totes les tasques i responsabilitats associades al lloc, el curs d’Expert en Entertainment Management de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) pot ser una oportunitat excel·lent per a tu, ja que t’aportarà els coneixements i les habilitats necessàries per fer front a totes les funcions que ha d’exercir un professional d’aquest tipus.