L'IL3-UB presenta la 1a edició dels Premis IL3-UB a la innovació en formació contínua.

En l'any del 25è aniversari de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), s'inaugura la 1ª edició dels Premis IL3-UB a la innovació en formació contínua. Aquests premis neixen com a homenatge a dos figures de gran transcendència per a la seva creació i el seu desenvolupament: Francesc Santacana i Martorell i Joan María Malapeira i Gas.

Francesc Santacana i Martorell, com a director general de la Fundació Bosch i Gimpera, va ser qui va dissenyar l’estructura sòlida i innovadora de l’IL3-UB i va contribuir de manera decisiva a consolidar la relació entre universitat i empresa. Joan Maria Malapeira i Gas, primer com a director de Les Heures (Fundació Bosch i Gimpera) i, posteriorment, com a director de l’Agència de Postgrau de la UB, va ser el responsable d’impulsar millores fonamentals en l’oferta de títols propis.

El IL3-UB presenta la 1ª edición de los Premios IL3-UB a la innovación en formación continua

Al seu torn, aquests premis posen en relleu el paper fonamental de la innovació com a un dels pilars essencials de l’IL3-UB, a través del qual se n’explica l’èxit per consolidar-se com a una aposta pionera, així com la seva capacitat per adaptar-se a través dels anys a les necessitats de la societat civil i de la xarxa empresarial.

Així doncs, la finalitat dels premis és destacar tant el desenvolupament de competències professionals com la introducció de la tecnologia al procés formatiu en títols propis de postgrau i d'extensió universitària en el marc de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona durant l’any 2018.

D'una banda, el Premi Joan Maria Malapeira i Gas serà atorgat a una persona o equip humà que hagi destacat per la implementació d'una innovació metodològica o tecnològica en el marc dels títols propis dels cursos de Postgrau i Extensió Universitària de la Universitat de Barcelona.

D'altra banda, el Premi Francesc Santacana i Martorell s'atorga a una empresa o organització, pública o privada, que hagi col·laborat amb l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) i que hagi contribuït, mitjançant la innovació, al creixement i desenvolupament de tota la comunitat formativa d'IL3-UB, en el marc dels títols propis dels cursos de Postgrau i Extensió Universitària.

Per optar al premi, els candidats hauran de presentar-se a l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), com a proposta pròpia o d'un tercer. Tant les candidatures proposades per nominació com les directes s'han de presentar a través del formulari de la pàgina web, on es sol·licitarà la informació necessària per a evidenciar els mèrits i les contribucions que sustentin la candidatura.

Durant el procés de selecció dels guanyadors es valoraran, entre altres coses, les contribucions fetes a la millora, mitjançant la innovació, al desenvolupament personal i/o professional dels estudiants i la comunitat formativa d'IL3-UB en general, l'abast i l’impacte global de les activitats de formació contínua en la qualitat de l'aprenentatge, com també el suport rebut per aquesta candidatura.

Pel que fa als premis, a l'individu o col·lectiu que rebi el Premi Joan Maria Malapeira i Gas se li atorgarà la quantitat total de 2.500 euros. D'altra banda, l'empresa o organització, pública o privada, que resulti guanyadora del Premi Francesc Santacana i Martorell, rebrà un diploma i record commemoratiu.

Quant al jurat, estarà compost per la Vicerectora de Docència i Ordenació Acadèmica de la UB, que el presidirà; per un representant del Consell Social, el Delegat del rector per a la recerca, innovació i millora de la docència i l'aprenentatge, i la Directora de l'Agència de Postgrau de la universitat. Finalment, també formaran part del jurat el Director General i el Director Acadèmic d'IL3-UB.

La resolució dels guanyadors als Premis IL3-UB a la innovació en formació contínua serà comunicada el dilluns 22 de juliol de 2019, i posteriorment es farà el lliurament dels premis corresponents el dijous 19 de setembre en un acte públic.

Pots ampliar tota la informació al WEB DE LA 1ª EDICIÓ DELS PREMIS IL3-UB A LA INNOVACIÓ EN FORMACIÓ CONTÍNUA.