Oberta la matrícula per als cursos Gaudir UB del primer trimestre 2020-2021

A partir d'aquest 29 de juny, estarà oberta la matrícula per a la inscripció als cursos Gaudir UB corresponents al primer trimestre del curs acadèmic 2020-2021, que s'iniciaran durant el mes de setembre. Aquest procés es pot realitzar de manera digital a través de la pàgina web de Gaudir UB, on també es pot trobar tota la proposta formativa detallada, i estarà obert fins a l'inici de cadascun dels cursos o fins a superar les places limitades.

En aquesta edició, s'ofereix un repertori amb més de setanta cursos tant en català com espanyol, de diverses àrees temàtiques, agrupades en les següents categories: Art, música i cinema, benestar personal i estratègies professionals, ciències naturals i medi ambient, dret, ciències forenses i jurídiques, filosofia, llengua i literatura, i història i antropologia.

Els cursos s'estendran des del 21 de setembre fins al 14 de desembre d'aquest mateix any, amb una durada total de 20 hores lectives. És important tenir en compte que per a obtenir un certificat d'assistència al final del trimestre, els alumnes hauran d'acreditar una assistència mínima del 80% de les classes.

Aquestes activitats s'imparteixen en horaris de matí i de tarda, tant en els espais de l'Àrea de Formació Complementària de la UB, situats en de Barcelona (casa Jeroni Granell i edifici Can Canela), Badalona (Centre Cultural El Carme) i Sant Joan Despí (Torre de la Creu), com també en altres entitats vinculades al món de la cultura.

L'excel·lència acadèmica de la UB, a l'abast de tots

Inaugurat en 2014, el programa Gaudir UB neix amb la promesa d'oferir cursos pel plaer de saber, amb l'objectiu que els participants puguin gaudir de la satisfacció que genera adquirir nous conceptes i ampliar els seus coneixements.

Es tracta de cursos que estan oberts a tota la societat. Per a inscriure's, no es necessita d'una titulació prèvia ni complir amb requisits d'ingrés. A més, els continguts estan adaptats i tenen un marcat caràcter divulgatiu, perquè siguin comprensibles més enllà de la formació prèvia i les competències de cada persona.

Tot això, sense comprometre el rigor acadèmic propi de qualsevol programa de formació de la Universitat de Barcelona. De fet, els professors que imparteixen els cursos provenen en la seva majoria d'aquesta casa i dels seus centres de recerca. A més, aquesta activitat pot ser reconeguda com a crèdits acadèmics per als alumnes que formen part de la Universitat.

D'altra banda, aquestes activitats acadèmiques tenen un valor accessible i fins i tot alguns col·lectius, com els veïns dels municipis participants, membres de la Comunitat IL3-UB i d'unes certes associacions o entitats, poden sol·licitar preus amb descompte.

D'aquesta manera, es busca evitar que hi hagi qualsevol tipus de barreres en l'accés, tant acadèmiques com econòmiques, i així poder acostar a través d'aquests cursos l'excel·lència acadèmica característica de la Universitat de Barcelona a la resta de la societat.

Més informació aquí