Joan Maria Estrada és nomenat director de l’Escola d’Infermeria i vicedegà de la FMiCS

El pròxim 24 de març a les 17.00 hores Joan Maria Estrada serà el protagonista del primer #IL3LIVE de 2021, la sèrie de trobades digitals sobre temes d’actualitat i talent impulsada per l’IL3-UB. En complir-se un any de la pandèmia, el professor Estrada aprofundirà en el paper clau que ha tingut la infermeria en la lluita contra la COVID-19 i quins són els canvis que viurà la professió a la llum de la situació d’excepcionalitat sanitària viscuda.

Josep Maria Estrada

El Dr. Joan Maria Estrada és des del passat 2 de març el nou director de l’Escola d’Infermeria i vicedegà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut (FMiCS) de la Universitat de Barcelona. El seu nomenament s’ha produït després de ser escollit per la majoria dels vots del professorat a temps complet de l’Escola i ser ratificat pel rector de la UB a proposta del Dr. Antoni Trilla, degà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona.

La major part de l’oferta formativa postgraduada de l’Escola d’Infermeria de la UB són programes gestionats per l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, IL3-UB. Com a complement a la formació universitària, l’Escola ofereix tres màsters oficials -Infermeria en Metodologia de la Recerca Aplicada a les Cures Infermeres, Infermeria de Pràctica Clínica Avançada i Lideratge, i Gestió en Serveis d’Infermeria-, un programa de Doctorat en Infermeria i Salut, i programes propis de formació postgraduada l’enfocament del qual se centra en l’alta especialització en un context sanitari en què la mirada social i humanitzada és cada vegada més rellevant: Infermeria hospitalària, Urgències i Emergències, Crítics o UCI, Infermeria Quirúrgica, Anestèsia i Atenció al Dolor, Infermeria Cardiovascular, Humanització, Intervencions Complementàries en Infermeria...

Cada any més de 1.500 professionals aposten per aquestes especialitzacions.

Una dilatada trajectòria en la formació en Infermeria

El Dr. Joan Maria Estrada va iniciar la seva trajectòria docent a la Universitat de Barcelona el 2001 com a professor associat de l’assignatura d’Introducció a la Infermeria Medicoquirúrgica, col·laborant en la formació teòrica i pràctica de l’alumnat de la Diplomatura en Infermeria de la UB. L’any 2009 va ampliar la seva dedicació acadèmica i va passar a formar part del professorat col·laborador a temps complet a l’assignatura d’Infermeria Clínica del Grau en Infermeria. L’any 2014 va defensar la seva tesi doctoral Estudio de la formación postgraduada en Enfermería en Cataluña durante el período académico de 1989-1990 a 2009-2010: motivación, satisfacción e impacto personal, i el 2019 va obtenir la plaça com a professor agregat del Departament d’Infermeria Fonamental i Medicoquirúrgica de l’Escola d’Infermeria.

La seva trajectòria gestora es va iniciar l’any 2015 quan va assumir el càrrec de secretari del Departament d’Infermeria Fonamental i Medicoquirúrgica. L’any 2017, va ser escollit director del departament, càrrec que ha desenvolupat fins ara i al qual ha renunciat per assumir les seves noves funcions.