Prologis, IL3-UB i l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat consoliden la formació universitària en el sector logístic

El programa formatiu Logistics Training in Motion (LTIM) és una iniciativa pionera dirigida a totes les persones interessades a formar-se en el sector de la logística o les que ja hi treballen i volen adquirir una titulació universitària. S’inclouen pràctiques en empreses acreditades i l’aprenentatge es valida amb una Acreditació Microcredencial expedida per la Universitat de Barcelona.

Prologis, IL3-UB y el Ayuntamiento de Sant Boi de Llobregat consolidan la formación universitaria en el sector logístico

Aspectes tècnics i competències transversals

Logistics Training in Motion, que han posat en marxa conjuntament l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), l’empresa inmologística Prologis i l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, és un innovador pla formatiu dirigit al sector de la logística, una indústria essencial en evolució constant. El seu objectiu és cobrir les necessitats i els interessos tant de les empreses com dels professionals especialitzats o que s’hi volen especialitzar.

El projecte es presentarà els propers dies 19 i 20 de març en el marc de les Jornades d’Orientació Educativa de Sant Boi. Un estand propi acollirà la secció “GPeS SANT BOI: Microcredencials”, on s’explicarà el sistema de validació universitària que rebrà tothom que cursi l’LTIM.

Les persones que cursin l’LTIM rebran una formació específica en tasques d’administració i planificació logística, gestió d’estocs i gestió de fluxos i procediments, entre altres coneixements. El programa complementa les classes teòriques a l’aula amb hores de pràctiques en empreses referents del sector. D’altra banda, en aquesta formació, Prologis ofereix un programa de beques.

El programa LTIM s’ha dissenyat amb una visió global i prioritza els llocs de treball en diferents fases de la cadena de subministrament. Els itineraris formatius no només desenvolupen competències específiques, sinó que també tenen en compte la interrelació entre les diferents fases. D’aquesta manera, combinen aspectes tècnics amb competències transversals, oferint l’oportunitat de treballar-hi tant específicament com de manera aplicada. Les persones participants podran combinar la dedicació pràctica a l’empresa amb l’estudi de casos.

La formació permet adquirir les capacitats necessàries per desenvolupar diversos llocs de feina, com ara conductor de maquinària intralogística, gestor d’estocs i de fluxos, conductor, auxiliar de magatzem, cap d’equip, cap de magatzem o administratiu logístic.

L’itinerari consta de tres cursos: Operacions de Magatzem, Coordinació Logística i Responsable de Gestió de Magatzem, que es realitzen en el Centre de Serveis de Sant Boi.

Certificació amb microcrèdits expedits per la Universitat de Barcelona

Ja s’ha posat en marxa el segon curs, que consta de 50 hores lectives, 40 de hands-on-work (pràctiques) i 20 d’experiència de casos i visita a empresa. Pots consultar el programa complet aquí: https://www.il3.ub.edu/ltim/

Els principals objectius didàctics d’aquesta segona fase són conèixer a fons la cadena de subministrament i les seves funcions, així com la gestió d’estocs, de tràfic i d’incidències i devolucions, entre altres. El treball final se centra en casos pràctics d’aplicació integral que inclouen un cas operatiu i un cas d’habilitats.

La finalitat de Logistics Training in Motion és formar els estudiants i oferir-los les habilitats i els coneixements necessaris per formar part d’una indústria fonamental per a l’economia sotmesa a canvis constants i generadora d’oportunitats. En aquest sentit, aporta un valor diferencial al sector de la logística i suposa un acostament més important a les empreses per tal de coneixe’n millor les necessitats i, així, poder cobrir-les adequadament.

L’aprenentatge es validarà amb una Acreditació Microcredencial Universitària expedida per la Universitat de Barcelona.