Se celebra l’acte de cloenda dels Programes Laude, una iniciativa conjunta de l’IL3-UB i el Banc Sabadell

Després de quinze edicions, més de 1.700 empleats formats i 106 mencions cum laude, els Programes Laude celebren l’acte de cloenda de la seva xv edició a l’Aula Magna de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona. En aquesta ocasió, van ser 108 els alumnes graduats que van rebre els seus títols i set els projectes premiats amb la menció d’excel·lència cum laude.

acto de clausura de los Programas Laude, una iniciativa conjunta del IL3-UB y el Banc Sabadell

El Dr. Joan Guàrdia, rector magnífic de la Universitat de Barcelona, va donar la benvinguda a l’acte felicitant els graduats i celebrant aquest tipus d’iniciatives i col·laboracions estratègiques entre la universitat i el Banc Sabadell. “Aquests recorreguts conjunts són necessaris, exitosos i esperançadors. Per això, és important que puguin mantenir-se a llarg termini”, va subratllar i va afegir: “Qualsevol aposta en el futur de gent jove és una aposta segura”.

D’altra banda, el director general adjunt i director de xarxa del Banc Sabadell, el Sr. Jaume Matas, va assegurar que aquests programes no només aporten a la formació professional de cada participant, sinó que agreguen valor a l’entitat en el seu conjunt. Així mateix, va destacar la importància de posar el focus en diverses àrees estratègiques, sobretot en les persones.

El desafiament de millorar com a persones

A continuació, el Dr. Javier Cebreiros, doctor en comunicació, escriptor i divulgador, va brindar a la seva ponència “Gestionar noves emocions per millorar la nostra comunicació”, una sèrie de claus per millorar la gestió emocional i la comunicació.

Finalment, va indicar la importància d'entendre que darrere de tot mal comportament, s'amaga una necessitat. “Moltes vegades, quan no gestionem bé la comunicació és perquè ens quedem en el comportament de l'altre i no veiem la necessitat que s'amaga sota. Un client enfadat probablement té por i necessita tranquil·litat. Un company que té una mala manera el que necessita és reconeixement”, va apuntar l'expert. Finalment, va concloure amb què “Tenim a la nostra mà la capacitat de millorar i millorar a uns altres”.

L'oportunitat d'aportar propostes de millora

Una vegada finalitzada la ponència, el Sr. Julián Guevara, director de formació d’empreses i xarxa al Banc Sabadell, va fer menció als 108 graduats dels diversos programes, des del Curs Superior en Transformació Digital, el Curs Superior en Gestió de Persones i Clima, el Curs Superior en Creixement de Negoci de Particulars i el Curs Superior en Posicionament de la Marca, fins al Curs Superior en Experiència de Client i el Curs Superior en Estratègia d’Empresa.

El Sr. Jordi Camós, formador de l’IL3-UB i tutor al Programa Laude, va atorgar les mencions cum laude a l’Anna Sebastián Rodríguez, pel seu projecte de millora de comunicació interna “Employee Advocacy: apostem per als nostres ambaixadors”; al Javier Sánchez Setién, per la seva proposta d’optimització del Sabadell Mòbil “Els teus estalvis on, quan i com tu vulguis”; al José Andrés Leal Martínez, amb el seu projecte de serveis per comunitats de veïns “Banc Sabadell Gestió de Comunitats”; a la María del Carmen Álvarez Pérez, per la seva proposta de màrqueting per conquistar als clients del futur “BS Millenial”; a la María Victoria Moreno García, per la seva iniciativa de millora dirigida al client digital “A prop teu. Assegurances Banc Sabadell”; a la Montserrat Brianso Folgado, pel redisseny del model d’avaluació d’empleats “Traça el teu camí. T’ajudo” i al Xavier Pina Massachs, per la seva proposta de sistema d’alertes comercials “Contalert”.

Un llarg recorregut de millora contínua

A continuació, el Sr. Federico Rodríguez, subdirector general del Banc Sabadell i director de talent i cultura, va remarcar la gran trajectòria dels programes Laude. “Amb l’inici el 2010, es van convertir en marca de referència al banc i en un dels programes formatius més destacats”, va assenyalar i va afegir: “La nostra entitat està firmament compromesa amb la formació dels nostres equips. Sabem que la formació és una eina clau per tenir als millors professionals, que s’alinea amb el model de talent de l’entitat i que serveix com a palanca d’atracció del talent emergent que encara no treballa amb nosaltres”.

Així mateix, va indicar que “a través de la formació, s’impulsen els valors del Banc Sabadell, com la professionalitat, el compromís i l’inconformisme. Tots aquells que se sentin identificats amb aquests valors i que busquin un desenvolupament professional tenen l’oportunitat de compartir les seves idees i projectes a través dels Laude”. Per últim, va assegurar que “el Laude va més enllà de l’àmbit estrictament acadèmic, ja que pel Banc Sabadell, l’aliança amb la UB a través d’aquest programa i d’altres significa apropar-se a la societat del coneixement i de la innovació. En un context en què la transformació regeix totes les esferes d’activitat del nostre negoci, aquest tipus de programes són fonamentals”.

Finalment, el Sr. Francisco Pérez, director acadèmic de l’IL3-UB, va donar clausura a l’acte recordant el camí recorregut pels programes Laude, que en tot moment s’han anat alineant a l’estratègia corporativa del Banc Sabadell. Va destacar el fet que “en els últims anys, el Laude va començar a enfocar-se ja no tant en la funció del professional, sinó en el desenvolupament personal i en el compromís amb l’empresa. No hi ha major reconeixement per un professional que una idea seva sigui considerada per la seva institució com a una solució innovadora que genera valor i resultats tangibles. Els projectes que avui es presenten en són un exemple”.