IL3-UB i Falck VL signen un acord per impulsar la innovació en atenció hospitalària i extrahospitalària urgent.

02.07.2018

La col·laboració suma el know-how científic de l'IL3-UB a través del seu Màster en Atenció Prehospitalària i Hospitalària Urgent (APHU) i l'expertise i els recursos de Falck VL per al disseny, la prova i la posada en marxa de propostes que millorin l'atenció en situacions d'urgència, emergència o catàstrofe.

IL3-UB i Falck VL signen un acord per impulsar la innovació  en atenció hospitalària i extrahospitalària urgent
L'Institut de Formació Contínua de laUniversitatde Barcelona, IL3-UB, a través del seu Màster en AtencióPrehospitalàriai Hospitalària Urgent (APHU),ha signat un acord de col·laboració ambFalckVL Serveis Sanitaris,companyiainternacional líder entransport sanitari urgent.

L'aliança té com a objectiuel disseny, la prova i la posada en marxa d’iniciativesconjuntes de recerca i desenvolupament, formació i anàlisi de mercat,a més de l’execució de projectes de caràcter internacionalque permetin aportar solucionsinnovadores enl'àmbit hospitalari iextrahospitalarien situacions d'urgència, emergència o catàstrofe.

El conveni preveu la creació d'un grup de treball permanent en què participaran els experts del Màster en Atenció Prehospitalària i Hospitalària Urgent (APHU) de l’IL3-UB i els professionals de Falck VL. També està obert a incorporar perfils d'altres partners de l’àmbit sanitari que en el futur puguin interessar-se per la iniciativa.

Un acord amb vocació d'innovació

Segons detalla Javier Colina,director del Màster APHU,aquest acord permetrà,d'una banda, que els alumnes del Màster puguin realitzar les seves pràctiques amb les últimes tecnologies i unitats mòbils disponibles per a l'atencióhospitalària iextrahospitalàriaurgenti que, de l'altra banda, "comptin amb el suportd'un gran grup internacional per a la realització dels seus projectes de final de carrera,a més dela consolidació de les diverses línies d'investigació que té en marxa el programa". En aquest sentit, l'InstitutdeFormacióContínua-IL3 contribuirà amb tot el seu know-howcientífic idocenti FalckVLaportaràel seuampli expertise i recursos materialsi organitzatiusper podersotmetre a prova les solucions que es dissenyin i es desenvolupinen el marc del projecte.

Les emergènciesextrahospitalàriessón situacions crítiques que demanennous mètodes de treball i noves funcionalitats a les unitats mòbils. En el marc del programa, i amb el suport de Falck VL, es desenvoluparan nousestudis ergonòmics per millorarla funcionalitat de les ambulàncies, com és el cas del redisseny dels interiors, o s'investigarà en relació amb la millora dels processos executats pels professionals sanitaris i les oportunitats de millora relacionades amb l'atenció als pacients.

"Les emergènciesextrahospitalàries sónun àmbit del qual tradicionalment s’ha fet poca recerca. La col·laboració amb Falck VL ens permetràdesenvolupar nous mètodesi innovar en elsprocedimentsa través deconeixement basat en l'evidència",explicaColina.

Sobre el Màster APHU i Falck VL

El Màster en AtencióPrehospitalàriai Hospitalària Urgent (APHU) de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona aprofundeix en l'atencióintegralprehospitalàriaamb caràcter urgenti en el coneixement d'aspectes com eltransferextrahospitalari-hospitalari, la urgència hospitalària, les cures al pacient crític en l'àmbit hospitalari, l'atenciósanitària urgenten situacions especials (medi aquàtic, rescat en muntanya, atenció a múltiples víctimes en emergències i catàstrofes) i aporta leseines i habilitats de gestió per atendre aquests pacients en termes de màxima eficiència i qualitat.

Des de la seva creació, el Màster ha apostat perla col·laboració amb organitzacions deprimer nivell, com és el cas de l'Hospital General de l'Hospitalet,la mútua de Terrassa o l'Hospital CanRuti, i ha format a més de2 500professionalsen el camp de les urgències i emergènciesprehospitalàriesi hospitalàries.

Falck VLés l'empresa delgrupinternacional Falck per Espanya, Portugal i el sud d'Europa. Les ambulàncies i recursos sanitaris d'urgències i emergències delGrup Falck atenen i traslladen anualment a milions de persones a 21 països de tot el món. Amb una flota global de més de 2 500 ambulàncies i més de 15 000 tècnics en emergències sanitàries, paramèdics, personal d'infermeria i metges, prestaserveis de transport sanitari i atenció a urgències i emergènciesamb recursoscom ambulàncies no assistencials de classe A1 (transport de pacients en llitera) i A2 (transport col·lectiu de malalts), ambulàncies assistencials de classe B (suport vital bàsic i atenció sanitària inicial), ambulàncies assistencials de classe C (suport vital avançat) i ambulàncies per a serveis preventius en situacions de risc previsible.
© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54

• BBVA