ICHM10 Validació de Mètodes Bionalítics

29/11/2022

Modalitat

Horari

De 9:30h a 13:30h (3,5 hores)

Preu

(El preu inclou les taxes administratives de la Universitat de Barcelona)

Matrícula oberta

Presentació

La determinació dels nivells de fàrmacs i dels metabòlits d’aquest constitueix un aspecte crític en les decisions reguladores que afecten l’eficàcia i seguretat dels medicaments. Obtenir dades fiables de concentració de fàrmacs en matrius biològiques és crucial per a l’avaluació i interpretació de les dades dels estudis toxicocinètics i farmacocinètics. Per tant, és imperatiu que els mètodes bioanalítics utilitzats per generar aquestes dades siguin apropiats i estiguin ben caracteritzats.

Cadascuna de les diverses agències reguladores ha emès la seva normativa sobre la validació de mètodes bioanalítics, però l’objectiu de la normativa ICHM10 és superar les diferències regionals i proporcionar una recomanació harmonitzada per a la validació dels mètodes bioanalítics, els criteris d’acceptació de les sèries analítiques durant l’estudi bioanalític, l’execució de les reanàlisis de mostres reals (Incurred Sample Reanalysis) i els requeriments de documentació per als estudis de validació i estudis bioanalítics en general.

L’objectiu del curs és oferir una visió global sobre els aspectes regulats per la nova normativa ICHM10 (encara en fase de consulta) en comparació als criteris ja definits a les guies de validació dels mètodes bioanalítics de l’EMA (Agència Europea de Medicaments) i de la FDA (Administració d’Aliments i Fàrmacs dels EUA). Actualment en vigor, destacant-ne les diferències, els consensos, les noves propostes incloent-hi tant les recomanacions per als mètodes cromatogràfics (essencialment per LC-MS/MS) com els mètodes immunològics (assajos d’unió al lligand).

Acreditació acadèmica

Certificat d'Assistència per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

9.30 - 10.00 h: Introducció.

• Antecedents.
  • Cronologia.
  • Principis generals.

10.00-11.00 h: Mètodes cromatogràfics.

• Validació prèvia a l’estudi. Paràmetres de validació.
  • Anàlisi de mostres.

11.00-11.30 h: Pausa.

11.30-12.30 h: Assajos d'unió al lligand.

• Validació prèvia a l’estudi. Paràmetres de validació.
  • Anàlisi de mostres.

12.30-13.00 h: Consideracions addicionals i documentació.

13.00-13.30 h: Preguntes i discussió.

Destinataris

Professionals del sector farmacèutic i afins, relacionats amb la bioanàlisi regulada en estudis preclínics de toxicocinètica i farmacocinètica i clínics de biodisponibilitat farmacocinètica i bioequivalència.

Professorat

Coordinació

Sr. Jaume Pascual
Director de Qualitat de Kymos S. L.

Ponents

Sr. Jaume Pascual
Director de Qualitat de Kymos S. L.

Sr. Carles Celma
Director científic de Kymos S. L.

Descomptes

Amb la voluntat de facilitar-te l’accés a la formació, t’oferim la possibilitat d’aplicar descomptes en el moment de fer la matrícula. Els descomptes poden variar segons el tipus d'estudis o la titulació que vulguis cursar i el nombre de crèdits del programa en el qual et vols matricular, el col·lectiu, i la comunitat a la qual puguis acreditar la condició de beneficiari.

Posa’t en contacte amb nosaltres a través del formulari que trobaràs a la fitxa de la pàgina web i t’informarem àmpliament dels descomptes i facilitats de pagament que posem al teu abast.

COL·LECTIUS AMB DESCOMPTE:

• COFB (Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona). 50% de descompte.
• AEFI (Associació Espanyola de Farmacèutics de la Indústria). 20% de descompte.

A més a més, disposem de descomptes específics i per altres col·lectius. Pots ampliar la informació al següent enllaç

Recorda confirmar, en el moment de validar la teva matrícula, si ets beneficiari d'algun dels nostres descomptes. L’aplicació dels descomptes no té caràcter retroactiu. Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte ofert per l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona hauràs d’acreditar degudament que ets beneficiari abans de l’inici del curs. Si tens qualsevol dubte, no dubtis a consultar amb una de les nostres assessores.

La majoria dels nostres programes (tan presencials com en línia) compleixen els requisits per ser bonificats a través de la Fundació Tripartida. Si desitges més informació per tramitar la bonificació per a la teva empresa, consulta amb la teva assessora en el moment de formalitzar la matrícula.

Condicions:

• No s'aplicarà cap descompte que no estigui acreditat.
  • Els descomptes no són acumulables.
  • No s'aplicaran descomptes una vegada iniciat el curs.
Sol·licita informació
FUNDACIÓ INSTITUT DE FORMACIÓ CONTÍNUA DE LA UNIVERSITAT DE BARCELONA com responsable del tractament tractarà les teves dades amb la finalitat d'atendre la teva petició. Pots accedir, rectificar i suprimir les teves dades, així com exercir altres drets consultant la informació addicional y detallada a la nostra Política de Privacitat
He llegit i accepto les condicions esmentades a la Política de Privacitat sobre el tractament de les meves dades per gestionar la meva petició sobre el curs de la convocatòria vigent i de futures.
Vull rebre informació respecte d’altres programes, activitats i serveis relacionats.

IL3-UB. Institut de Formació Contínua

Adreça: