De Zoom en Zoom. Autenticitat i Comunicació Digital

jul.
Esdeveniment online

Activitat gratuïta exclusiva per a Alumni UB i alumnes de l'IL3-UB. (Només per a cursos propis de l'IL3-UB amb un mínim de 7 crèdits)

De Zoom en Zoom. Autenticitat i Comunicació Digital.

Comunicar d’un mode adequat, correcte i formal sempre ha estat un imperatiu, alguna cosa que flotava a l’aire, alguna cosa que a poc a poc va creant una atmosfera per la qual, la persona que mostrem quan prenem un cafè i la que mostrem quan parlem en un context professional, canvien per complet.

En aquest taller tractarem d’atrevir-nos a mostrar la nostra millor versió en un context professional.

Treball previ que s’ha de portar preparat per a la primera sessió:

Portar una presentació de 2 minuts parlant de tu mateix o d’un tema que et fascini. Serà una manera de trencar el gel i els que es presentin seran escollits a l’atzar,

Es valorarà la capacitat de retenció, ritme, cadència, velocitat i l’actitud davant la càmera.

OBJECTIUS:

• Millorar la comunicació digital i les habilitats comunicatives.
  • Prendre la iniciativa i comunicar des de l’autenticitat, guanyant eines pròpies de les arts escèniques per destacar des de la naturalitat en videoconferències.
  • Millorar les habilitats comunicatives.
  • Guanyar seguretat i consciència d’imatge personal.
  • T’ajudarà a estar davant de càmera amb més seguretat i amb més recursos.
  • Aconseguiràs destacar des de la naturalitat i la proximitat.
  • Les pautes tècniques i el bon enquadrament faran que millori la percepció que altres professionals tenen de tu quan es connecten amb tu a videotrucades.
  • Guanyar seguretat i consciència d’imatge personal.

MOTIVACIONS I BENEFICIS:

• T’ajudarà a estar davant de càmera amb major seguretat i amb més recursos.
  • Aconseguiràs destacar des de la naturalitat i la proximitat.
  • Serà una experiència divertida amb la qual podràs crear vincles i sinergies amb els teus companys.
  • Tindràs l’oportunitat de posar-te a prova en un ambient segur i sortiràs molt reforçat.
  • Deixaràs d’excusar-te en el fet que sigui en línia o presencial.

METODOLOGIA:

Serà una experiència divertida amb la qual podràs crear vincles i sinergies amb els teus companys. Tindràs l’oportunitat de posar-te a la prova en un ambient segur i sortiràs reforçat.

• Sessions pràctiques i directes.
  • Els integrants han de portar cada setmana presentacions preparades i mostrar-les al seu grup. Reben feedback per millorar les presentacions i les habilitats comunicatives i serveixen de vehicle per mostrar els continguts del curs.
  • Es fan servir metodologies actives basades en el joc de rols, l’escolta, la improvisació i la consciència corporal.
  • S’aprèn des de l’exemple i l’observació, unint diversió i aprenentatge.

CONTINGUTS:

1. Repàs de punts tècnics i escalfament abans de començar.
  • L’aire, la respiració i el timing a qualsevol conversa, xerrada o discurs.
  • El llenguatge verbal i no verbal per a tots els públics.
  • L’emoció, l’empatia i el to.
  1. Professional versus impersonal. No s’han de confondre.
  • Demostrar el que és important sense dir que ho és.
  1. Presentacions eficaces.
  • Presentacions professionals, però entretingudes.
  • To i cadència en la veu.
  • Bon ús de silencis a les presentacions.
  • Postura i consciència postural durant les videotrucades.
  • Control de la mirada a càmera i a l’espai.
  1. Pautes per a la creació de guions per crear continguts propis digitals siguin formacions o exposicions.
  • Preparació i redacció de continguts per a vídeos.
  • Els punts principals i la improvisació fluida sobre temàtiques que coneixem bé.
  • Els must do abans de gravar-te i els punts claus que cal evitar.
  1. Indicacions tècniques per preparar-te abans d’una videotrucada i d’un vídeo.
  • Il·luminació.
  • Càmeres i micròfons.
  • Fons virtuals vs. fons reals.
  1. Claus específiques de la formació en format digital.
  • Activació i ús del xat.
  • Alternar diapositives i càmera completa.
  • Preparació prèvia.
  • Actitud enfront de la càmera.
  • Ús del storytelling per millorar les nostres xerrades i connectar amb tota mena de públic.
  1. L’ús de diapositives
  • Ús de Canva o eines digitals per millorar les nostres presentacions.
  • Text mínim a les nostres diapositives.
  • Qualitat mínima per presentacions i no amagar-se darrere d’elles.

PONENTE

Joaquín Guerrero
    Communication trainer i presentador
    Joaquín Guerrero
    Communication trainer i presentador
    • He desenvolupat una formació que permet a directius i emprenedors parlar en públic, comunicar-se amb els seus equips i els seus clients d’una forma més natural, més directa i més propera. Aconseguint un impacte molt més gran en el seu públic i clients.
    • He treballat la comunicació amb tots els seus vessants amb professionals d’empreses com La Sirena, Grifols, Synergie, Sopra Steria, Mediolanum, Egarsat, etc.